וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוח המשיכה

קובי

23.11.2006 / 12:21

בתרגיל יחצני מתוקשר, הצליחו מהנדסי פולקסווגן לגרום לטוארג V10 דיזל לגרור מטוס שמשקלו 155 טונות

בניגוד למה שנראה לנו, אופנת הרכבי השטח העירוניים נמצאת בירידה בארצו של הדוד סאם המודעות הגוברת לאיכות הסביבה בפרט ולשינויי טעם בכלל הביאו לירידה במספרי מסירות דגמי כלי רכב אלו אצל מרבית המשווקים. דבר זה מעצים מאוד את התחרות, בייחוד לאור העובדה שמגרשי המכירות עדיין מלאים בדגמי 2006 שאין להם דורש.

אז מה עושות חברות המכוניות, ובמקרה שלנו פולקסווגן בארה"ב? מעבירה את המושכות אל מחלקת השיווק, כדי שמזו יצמח רעיון פרוע כל שהו שיגרום לכולם לדבר על המכונית שממנה רוצים להיפתר. ובכן, כפי שאתם יכולים לראות בתמונות, אנשי השיווק הלכו רחוק מאוד עם הרעיון של "למשוך" מאסה כבדה של לקוחות חדשים. כמה כבדה? בערך 155 טונות.

כן, קראתם נכון. אנשי פולקסווגן לקחו טוארג המצויד במנוע V10 טורבו דיזל שלו 313 כ"ס ו-76.4 קג"מ, חיברו לו התקן גרירה מיוחד, הוסיפו לו 4.3 טון של משקל מייצב (משקלו הגיע לכדי 7,030 ק"ג) והחליפו את הסרן האחורי לזה של גרסת ה-V8 בנזין עם יחס העברה של 4.56 במקום ה-3.27, אך גם ציינו כי בפועל לא באמת היה צורך בהחלפת הסרן. כל זאת כדי לחבר את רכב השטח אל מטוב בואינג 200-747 המשמש לצילומי סרטים שמשקלו 155 טונות, לגרור אותו ממקומו ולו רק כדי להראות כמה גיבור הטוארג שלהם. וכך אכן היה: הנהג איו קריגהוף הניע, שילב ליחס העברה נמוך (LOW), הכניס להילוך שני וגרר את המטוס הענק למרחק של 150 מטר במהירות של 8 קמ"ש שסופם הוא גם עצר את המאסה האדירה בעזרת הבלמים המקוריים של הטוארג.

זה לא הכל. כדי להשאיר רושם עמו יותר, מיהרו אנשי פולקסווגן להסביר כי מלבד המשקל הנוסף ששימש לייצוב והחלפת הסרן האחורי, הטוארג נותר מקורי לגמרי, לרבות מתלי האוויר, הבלמים ומערכות ההינע. ואם זה לא מספיק, הם סיפרו כי הטוארג הספציפי תוכנן לגרור משקל של 200 טונות, ולמעשה אפילו ביצעו ניסוי "על יבש" עם מטוס גדול וכבד יותר, ה-400-747 שמשקלו 190 טונות, אך דווקא ביום הצילומים לא היה מטוס שכזה פנוי להשכרה, לכן נאלצו להסתפק ב-747 ה"קטן" יותר.

משום שאנו כבר מכירים את האמריקנים, סביר להניח כי הם לא ישבו בחיבוק ידיים לנוכח התגרות גרמנית שכזו. אם תשאלו אותנו, נאמר כי לא נופתע לדווח לכם בקרוב על שברולט, דודג' או פורד מפלצתיים שיגררו מעבורת חלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully