וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשיון, ביטוח וטביעות אצבע בבקשה

23.11.2006 / 14:50

משטרת בריטניה שוקלת להכניס בדיקת טביעות אצבעות לנהגים למניעת זיוף רשיונות נהיגה

מסתבר שבבריטניה מתחוללת מכה חדשה בכבישים; נהגים רבים אשר רשיונם נפסל, נשלל או אף אין כלל רשיון ברשותם, מזייפים רשיונות נהיגה כדי להטעות את השוטרים. זו הסיבה מדוע משטרת בריטניה בוחנת כעת את האפשרות להכניס לניידות התנועה שלה מכשיר חדש הקורא אלקטרונית את טביעות האצבע של הנהג לביצוע זיהוי מושלם.

תהליך הזיהוי ימשך כ-6 דקות וחצי והוא מסוגל לחשוף בפני השוטרים את זהותו האמיתית של הנהג והאם הוא נוהג ללא רשיון נהיגה. עד לרגע זה, כאשר היה מתעורר חשד בקרב השוטרים, היה עליהם לעצור את הנהג, ללוותו לתחנת המשטרה ושם לערוך את מלאכת הזיהוי המושלם. מלאכה זו יכלה להמשך גם מעבר ל-3 שעות, כך שהשוטרים יוכלו לבלות זמן רב יותר על הכביש.

נגד יוזמה זו קמו כצפוי הדוגלים בחופש הפרט והאשימו את המדינה ברצון להצר את צעדי האזרחים ולהקים מאגר טביעות אצבע גם לאנשים שאינם עבריינים. המשטרה הגיבה בכך שבטרם כל בדיקה, יהיה עליה לקבל את אישור הנבדק לעריכת הבדיקה, וכי טביעות אצבע אלו לא ישמרו במאגר; הן תימחקנה מייד לאחר הבדיקה.

ממשטרת ישראל נמסר כי ישנו מכשיר אלקטרוני דומה לקריאת טביעת אצבע, אך הוא אינו מצוי בניידות התנועה, אלא בתחנות השיטור השונות בלבד. עם זאת, הם ישמחו מאוד לו תעמוד בפניהם האפשרות והיכולת לרכוש מכשיר נייד שכזה לקריאת טביעות אצבעות בניידות שבשטח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully