וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים לנהוג? תנשפו בבקשה

26.12.2006 / 15:45

יצרנית הרכב השוודית סאאב זוכה בציון לשבח אודות פיתוח אמצעי למניעת נהיגה תחת השפעת אלכוהול

נהיגה תחת השפעת אלכוהול נחשבת למגפה ברחבי העולם. בשוודיה בלבד, מדינה הנחשבת למתקדמת מאוד בתפישת הבטיחות בתחבורה, 35 אחוזים מהרוגי תאונות הדרכים משויכים לתאונות הקשורות לנהיגה בשכרות. מומחים סוברים כי בחג המולד הקרוב, תופעת הנהיגה בשכרות תתרחב מאוד ועמה חוששים גם מכמות הרוגים חסרת תקדים.
במקרים כאלו, העיניים נשואות כמובן אל המשטרה בתקווה שזו תצליח להגיע אל מרב הנהגים השיכורים כאשר אלו נמצאים על הכביש. אולם, נראה כי דווקא ליצרנית הרכב השוודית סאאב יש פתרון יעיל יותר לתופעה. בשנה החולפת פיתחה יצרנית המכוניות אביזר קטן וחכם שאמור למנוע מהנהג כלל מלהגיע אל הכביש. מדובר במפתח אלקטרוני חדש, שגודלו כגודל טלפון סלולרי ממוצע אשר בצדו האחד ישנו פתח נשיפה. בדומה למכשירי גילוי האלכוהול המצויים בידי המשטרה, הנהג נדרש לנשוף לתוך ה"מפתח" החדש. המפתח בודק את רמת האלכוהול באוויר הננשף ושולח אות אלקטרוני אל מחשב הרכב; במידה ורמת האלכוהול גבוהה מהרמה שנקבעה, הנהג לא כלל יוכל להניע את רכבו.

סאאב מצהירים כי למרות שמדובר באב-טיפוס, מפתח זה יכול להגיע במהירות לייצור סדרתי בכל דגמי החברה.

לדעתנו, אכן מדובר במוצר מבריק בעל כוונות מבורכות, אך קשה לנו לראותו משתלב בעולם הרכב בקלות. חישבו על זה ברצינות לרגע, הייתם קונים רכב שיש בכוחו למנוע מכם לנהוג, גם אם יהיה זה הדבר הנכון לעשות? שנית, מעניין אם בסאאב חשבו על המצב שבו לא הנהג השיכור עלול לנשוף אל תוך המפתח ויעלה לכביש בכל זאת, אבל למה להיות קטנוניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully