וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקה ישראלית: רנו קליאו 3

27.12.2006 / 13:42

הדור השלישי לסופר מיני של רנו מגיע לישראל ועמו בשורות על מהפכה קרובה שתחל בהדרגתיות אצל היבואן. האם היא תביא את השינוי?

"רוצים שינוי?" זעק אביב גפן לפני כעשור על הבמות, ומשך אחריו עשרות אלפי מעריצים משולהבים וצמאים לשינוי. הפעם, קריאות השינוי באות מבית קרסו – יבואני רנו וניסאן לישראל אולי מציפיה גם כן למשוך אחריהם את המונים. בהשקת הקליאו 3 החדשה, בחר מנכ"ל הקבוצה לתת דגש מיוחד על השינויים שחלו ברנו וניסאן בישראל; ההנהלה התחלפה והפכה לעסקית יותר ופחות משפחתית, וכן הוחלפו אנשי נפתח בכל הדרגים הניהוליים. השינויים לטענתו, יורגשו בעתיד בכל הרמות, כולל ביחס ללקוחות ואיכות השירות.

השינויים הרלוונטיים אלינו כרגע נוגעים לרנו קליאו; ראשית, המכונית הקטנה חוזרת עלינו לאחר היעדרות ממושכת (של הדור השני) ולמעלה משנה איחור בהופעת הדור השלישי והחדש של הקליאו. סמנכ"ל השיווק אילן טל מסביר כי הסיבה לאיחור ההגעה של הדגם החשוב אינו תלוי ביבואן, אלא דווקא ביצרן. לטענתו, בעקבות ביקוש יתר לדגם החדש ומכירות של למעלה מ-400 אלף יחידות באירופה, היצרנית הצרפתית לא הצליחה להקצות מכוניות לשוק הישראלי הקטן. בנוסף לכך, ההקצאה הישראלית לשנת 2007 עומדת על מעט פחות מ-1,000 יחידות. אך לפני שנענה על השאלה אם יש די בכמות זו או לא, נציג בפניכם את הקליאו החדשה.

מפגשים מהסוג האישי

זו אינה הפעם הראשונה שבה הקליאו 3 מגיעה אל ארץ הלוונט. אלו מכם שביקרו בתערוכת אוטומוטור בפסח האחרון (אפריל 2006) יכלו לראותה ניצבת על בימת רנו, גם אם בצורה מוצנעת יחסית. אולם הפעם, שמונה חודשים מאוחר יותר, הקליאו 3 עושה עליה באופן רשמי.

המפגש הראשון והרשמי עם הקליאו לא גרם לנו לרעוד מרוב התרגשות. למרות שמכונית זו זכתה בתואר מכונית השנה לשנת 2006, ניכר כי עיצובה החיצוני אינו מרגש מספיק. במידה מסוימת, ניסו המעצבים להקנות לה מראה של מיני-מגאן, אבל התוצאה הרבה פחות מהפכנית מזו של האחות הגדולה. גם תא הנוסעים לא מצליח להראות מיוחד וייחודי מספיק. העיצוב פשוט ואינו סקסי או שובב מספיק מכפי שהיינו מצפים ממכונית קטנה וצעירה בעיקר משום שכל התא כולו ארוז במשטחי פלסטיק אפורים ומעט קודרים.

כמעט בכל מפגש עם דור חדש של כלי רכב, חוזר הפזמון המוכר: הדור החדש ארוך יותר, רחב יותר, כבד יותר וכמובן יקר יותר. ואכן, רפרוף בדף הנתונים מראה כי גם כאן מסורת ה"יותר" נשמרת. הקליאו 3 התארכה ב-11 ס"מ (399 ס"מ) ביחס לקודמתה, התרחבה ב-7 ס"מ (171 ס"מ), גבהה גם כן ב-7 ס"מ (149 ס"מ) והיא כעת נשענת על בסיס גלגלים של 258 ס"מ לעומת 247 בדור היוצא ובכך היא כמעט מיישרת קו בסעיף זה עם הפולקסווגן גולף. התוצאה החיובית של הגדילה היא כמובן שיפור בבטיחות; על פי מבחני הריסוק של EURO NCAP השיגה הקטנה ציון של 5 כוכבים.

ההצהרות על מרחב הפנים המוגדל ברמה של משפחתית קומפקטית הצליחו לסקרן אותי ואת שותפי לנסיעה מאוד ומייד זינקנו שנינו אל המושב האחורי, רק כדי לגלות שבסיס גלגלים גדול כלל אינו ערובה לתא נוסעים מרווח, כך שהגולף יכולה בקלות לנשום לרווחה. דקות מאוחר יותר, כאשר עברנו אל המושב הקדמי, גילינו כי הקליאו אכן גדלה והמרווח באמת השתפר, אבל לא מספיק. מבוגרים שגובהם מגיע לכדי 180 ס"מ יתקשו להתמקם בנוחות מופלגת מול ההגה. זה אינו מתכוונן למרחק וכאשר מתחשבים בדוושות הקרובות ובחיכוך התמידי של הדשבורד בברך ימין, מתקבלת תנוחת נהיגה רחוקה מדי מגלגל ההגה.

מניעים, משלבים ל-D ו...

הדור השלישי של הקליאו יגיע לישראל בגרסת מנוע אחת בלבד – אותו מנוע 1.6 ליטר 110 כ"ס המוכר לנו ממכוניות רנו ואף פיג'וסיטרואן האחרות. אל מנוע זה שודכה שוב תיבת ה-AL4 המוכרת בהתחכמותה, אך הפעם ממהרים אנשי רנו להסביר כי זו אינה לגמרי אותה תיבה; השוני העיקרי בינה לבין זו שהותקנה בדור הקודם קשור לתוכנה האחראית לפעולתה הממוחשבת וזו כאן פועלת באופן מעט מעודן יותר מקודמתה.

כבר במטרים הראשונים של הנהיגה המובילים אל כביש החוף, ההגה החשמלי של הקליאו החדשה הצליח ליצור בקרבנו רתיעה מסוימת. אמנם הוא קל ובאמת אפשר לסובב אותו עם האצבע הקטנה, אבל הוא חסר כל תחושה ואף משנה את משקלו באופן לא ליניארי לאורך הסיבוב, עם קטע מת במרכז מהלכו. אנשי רנו צרפת שנכחו באירוע ההשקה, מסרו כי הצרכנים, בניגוד לעיתונאי הרכב, דווקא מחבבים נורא את ההיגוי החשמלי. נו, שויין.

ההשתלבות לכביש החוף הייתה הרגע הראשון בה גילתה הקליאו את הסימפטומים של ההשמנה בדור החדש; ההאצה מעמידה למהירות החוקית של 100 קמ"ש אורכת מעל 12 שניות, אך גם האצות הביניים נראו לנו חלושות משהו. נכון, כלל לא מדובר במכונית ספורטיבית, אבל משקלה הרב של הקליאו (כ-1,200 ק"ג ללא נהג ודלק) וסירובה לעיתים של התיבה להוריד הילוך גורמים לה להיות מעט מסורבלת בכבישים מהירים או בהתחלת נסיעה במעלה עליה.

צרפתי זה נוח?

במקרה של הקליאו 3, כן, בהחלט. מתליה של הצרפתייה הקטנה עושים עבודה מצוינת בשיכוך תחלואי כבישי הארץ. הנסיעה בה עשויה להיות נעימה במיוחד כל עוד האספלט לא נעשה מכוער מדי או שאינו חלק כראוי. אולם, לאורך זמן, מגלים כי שאון רב מדי חודר מבתי הגלגלים ומזכיר לנוסעים ללא הפסקה על איזה סוג אספלט הם חולפים.

מבחינת המושבים, הקליאו החדשה, בשונה משני הדורות שקדמו לה, מצוידת במושבים קשיחים יחסית, אך הם מצליחים לשמור על רמת נוחות גבוהה למדי. אם כי, גבוהים ירגישו כי בסיס הכיסא מעט נמוך וקצר עבורם, כך שחסרה תמיכה לירכיים. מאחור המצב דומה, אם כי המושב תומך יותר וגם הוא יתאים לשני מבוגרים וילד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

וכשנוהגים בה באמת?

אל הכביש המסולסל במבואות רמת הגולן כבר הגענו עם ספקות רבות, הרי עם משקל גוף כבד, מנוע שלא מספק את הסחורה, תיבה מתחכמת והגה של מכשיר פלייסטיישן ממוצע, קשה לנו לראות איך אנו יוצאים מגדרנו מרוב הנאה. אבל, וזה אבל גדול, בפעם השניה שחלפנו באותו קטע דרך, הופתענו לטובה. תיבת ההילוכים שגילתה עצמאות יתרה קודם לכן שינתה את עורה ונכנסה ל"מוד" עצבני יותר עם משיכת הילוכים לקו האדום ואף עם הקדמה והורדת הילוכים לפני הכניסה לפניות. אין ספק שבאופי נהיגה אגרסיבי התיבה מתגלה כיעילה ביותר, אבל ספק אם מישהו מלקוחותיה הצפויים מוכן ורוצה לנהוג בה באופן ביזארי שכזה.

שנית, ההגה המנותק, נשאר מנותק גם כאן, אך הפעם הוא נפל טוב יותר לידיים עם רמת דיוק טובה והעלמה של השטח המת במרכזו. המשקל כמובן שלא השתנה, אבל אם תתנו לה יישורת ארוכה מספיק ומכמונת לייזר בסופה, היא תשלח אתכם למעצר עם שלילה ארוכה.

מבחינת ההתנהגות, הקליאו שומרת על רף בטוח ובטיחותי ללא דרמות מיותרות בגרסה שאינה ספורטיבית שכזו. אחיזת הכביש גבוהה באופן יחסי וגם בכניסות מהירות לפניות הקליאו שומרת על מסלולה באדיקות, כשהיא מגובה במערכת ה-ESP (בגרסה היקרה) כל עוד לא מנסים לאתגר את חוקי הפיזיקה. מערכת הבלמים תפקדה היטב גם כן, עם עמידה טובה בעומס, אך נראה כאילו מערכת הגברת הבלימה ממהרת להתערב ולעיתים בבלימות חריפות מדי היא גורמת לרכב לאבד מעט מיציבותו.

חוזרים הביתה

בדרך חזרה מהצפון הירוק, הרהרנו לגבי סיכויי הצלחתה בישראל. היבואן מעוניין למכור כ-1,000 יחידות ממנה כאן, אך זו עלולה להיות משימה לא קלה. שוק המכוניות הקטנות נעשה תחרותי מאוד בחודשים האחרונים עם הגעת הסוזוקי סוויפט החדשה, הטויוטה יאריס החדשה ובעתיד הלא רחוק צפויה להצטרף לחגיגה גם הפיג'ו 207 שהיא המתחרה הישירה של הקליאו.

הקליאו מיובאת בשתי גרסאות; האחת מאובזרת פחות במחיר החדרה של 110 אלף שקל (112 אלף בסיום תקופת ההחדרה) והגרסה היקרה יותר המוסיפה לחבילת הבטיחות שש כריות אוויר ובקרת יציבות שמחירה 124 אלף שקל. מחירים אלו עלולים להעמיד מכשול בפני חדירתה לשוק שכן בסביבות מחירים אלו ניתן למצוא מכוניות גדולות ממנה השייכות לקטגורית הקומפקטיות. למעשה, כבר מבית ניצבת בפניה תחרות קשה עם המגאן שרחוקה ממנה באחוזים בודדים במחיר ומציעה הרבה יותר בעל סעיף. מכאן, שבמדינה שמעריכה גודל ואבזור, קשה לנו לראות סיבה ברורה מדוע יסכימו הצרכנים לשלם ויתר, כדי לקבל פחות.

  • עוד באותו נושא:
  • רנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully