וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיצוב ישראלי: שואב אבק לפיאט 500

31.12.2006 / 13:05

סטודנט משנקר עיצב שואב אבק לרכב בהשראת הפיאט 500 החדשה וזכה במקום הראשון בתחרות עיצוב של פיאט

יבגני אונוצ'ין סטודנט שנה ג' במחלקה לעיצוב תעשייתי בשנקר זכה במקום הראשון בתחרות הבינלאומית לעיצוב שנערכה על ידי אתר העיצוב הבינלאומי Designboom ויצרנית המכוניות פיאט. כעת, חברת פיאט שוקלת לייצר ולמכור את שואב האבק שעיצב יבגני כחלק מקמפיין ההשקה של פיאט 500 החדשה.

בתחרות השתתפו 5,433 מעצבים מכל העולם אשר נדרשו לעצב מוצרים ומקומות בהשראת דגם הקונספט של פיאט 500. בעקבות השקת הדגם החדש של פיאט 500 שתיערך ב-15.09.07, יזמה חברת פיאט מספר מיזמים יצירתיים בכדי להחדיר לתודעת הציבור את החדשנות שבעיצוב הדגם החדש.
תחרות העיצוב נערכה בשלוש קטגוריות שונות: עיצוב אביזרי רכב, עיצוב מוצרי Lifestyle ועיצוב מקומות וחללים כמו: רחובות ,מגרשי חניה, חנויות, פאבים ועוד, מעבר לתהילה אונוצ'ין הזוכה בתחרות, זכה בפרס כספי בסך 5,000 אירו.

"לפני שהתחלתי לעצב את שואב האבק לרכב, חקרתי לעומק את עיצוב המכונית. זוהי מכונית קטנה ו"מדליקה" אמר יבגני. המעצבים שמרו על המאפיינים של פיאט 500 המקורית, אך הקנו לה מראה נקי ומודרני. את ההשראה לעיצוב המוצר שאב מפרטי עיצוב אופייניים של המכונית תוך שילוב החלקים הפונקציונאליים בלבד. המסגרת שליד ידית ההילוכים הפכה למתג ההפעלה, כיפופי הפח האופייניים שבתחתית הדלתות הפכו לפתח יציאת האוויר והסמל שבחזית המכונית הפך לשקע טעינה וכפתור פתיחת המכסה. את צבעי השואב אבק ניתן להתאים לצבעי הדגמים שימכרו, העיצוב מתייחס גם לצבעי הריפוד הפנימי הבאים לידי ביטוי ברפידה הרכה של ידית האחיזה.

מרכיב בולט נוסף בעיצוב שואב האבק הן שתי נורות LED קטנטנות בחזית השואב המאירות פינות אפלות במכונית ומקנות לשואב מראה של מכונית.

זכייה זו מהווה נקודת אור וכבוד גדול לתעשיית העיצוב בישראל ואנו מקווים כי נמשיך לראות מוצרים והצלחות בסגנון זה גם בעתיד.

אתר פיאט 500: www.fiat500.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully