וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמדה בעולם של ענקים

3.1.2007 / 10:40

שתי מכוניות פיאט פנדה 4X4 נשלחו אל המירוץ השטח שהכניע את הגדולים והחזקים. הם הן תשרוד את הדקאר?

אנשי פיאט ככל הנראה ניחנו ביכולות אמונה חזקות יותר משל נזירים בודהיסטים. למה? כי היצרינת האיטלקית משחררת תמונות והסברים יומרניים על כך שהיא שולחת שתי קבוצות אל המירוץ המפרך בעולם: הדקאר. בכך כידוע, אין דבר פסול. להיפך, אנו אפילו שמחים מכך, אבל האם הפנדה השברירית אותה אנו מכירים היא המכונית הנכונה להישלח למשימה הגדולה? יתכן שבסופו של דבר יתברר הדבר כנכון, אולם 'נעליו' של מרוץ הדקאר גדולות וטובעניות והפנדה תצטרך להשקיע מאמצי על כדי לשרוד שם.

יתרה מזאת, פיאט בחרו לערוך מינימום שינויים לשתי מכוניות הפנדה הקטנות ולשלוח אותן למירוץ כשהן קרובות ככל הניתן לדגם הייצור. למשל, בחזיתן מותקנת אותה יחידת כוח דיזלית צנועה המפיקה 105 כ"ס ב-4,500 סל" ו-17 קג"מ ב-2,500 סל"ד. לא נשמע לכם הרבה? אתם צודקים. זה אפילו מעט. גם מערכת ההנעה הכפולה הנעזרת בדיפרנציאל ויסקוזי נותרה ללא שינוי או חיזוק. מעבר לכך, בפנדה הותקן כלוב בטיחות ותא הנוסעים מולא בכל ציוד החובה בשטח לרבות אתי חפירה, רצועות גרורה וכדומה.

כדי להפיג את החששות מאי עמידותן של המכוניות בתנאי המדבר הקשים אותם חווים כלי הרכב במרוץ זה, מודיעה פיאט כי שתי הפנדות עברו ניסויים ארוכים ומפרכים וכי הן מוכנות מתמיד למירוץ.

מירוץ הדקאר יצא מליסבון ב-6 בינואר ואנחנו נעקוב אחר ההתפתחויות. בכל מקרה, אנו מאחלים הצלחה לפנדות ולנהגים מיקי בסיון ואלוף הדקאר לשעבר ברונו סאבי.

  • עוד באותו נושא:
  • פיאט
  • דקאר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully