וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורד קונקט שרירי במיוחד

4.1.2007 / 10:13

מה יקרה אם תיקחו פורד קונקט ותשתילו לתוכו את המנוע של הפוקוס ST? לחיה הזו קוראים וואנטסטיק

למהנדסי פורד באירופה, יש ככל הנראה יותר מדי זמן פנוי, אחרת איך תוכלו להסביר את המעשה הבא: אחד מצוותי הפיתוח והבניה במחלקת המסחריות של פורד החליט לקחת את הטנדרון הפופולרי של החברה ולשדרוג אותו, בלשון המעטה כמובן. הם התחילו בפירוק יחידת הכוח הצנועה שבחזיתו, הסירו את הגלגלים וניקו מתא הנוסעים את כל מה שלא צריך. ומה עכשיו?

במקרה, על אחד המדפים שכן מנוע של הפוקוס ST הספורטיבית של החברה, ובמקום שזה יעלה אבק, הוא נדחס פנימה אל תא המנוע. "העבודה הייתה מאוד קלה וטבעית עבורנו" כך העיד בארי גייל, המהנדס הראשי בפורד. הרי מרבית חלקיו של הקונקט זהים לאלו של הפוקוס הקודמת וכל שהיה עליהם לעשות זה להחליק את המנוע פנימה.

אחרי שהכל ישב במקום, והמנוע נשם את נשמותיו הראשונות, התפנו המתכננים להתקין בקונקט דיפרנציאל מוגבל החלקה של קוויף, מתלי מירוץ מונמכים ב-70 מ"מ, מוטות מייצבים מעובים מלפנים ומאחור, בלמי ברמבו עם קאליפרים בעלי 4 בוכנות מלפנים ו-2 בוכנות מאחור ולסיום, כלוב התהפכות על פי מפרט של מכוניות מסלול טהורות. מה עוד אפשר לבקש?

ביצועים, זה מה שאפשר לבקש, או לפחות לצפות להם. ובכן, עם 215 כ"ס ו-31.6 קג"מ, הקונקט הזה מסוגל לזנק מעמידה ל-100 קמ"ש בפחות מ-7 שניות ולהשיק למהירות מרבית של 210 קמ"ש.

למרבה הצער, גם במקרה של הקונקט, אין לפורד שום כוונה להביא את הגרסה השרירית הזו לייצור והיא תישאר כרכב תצוגה במפעלי החברה.

  • עוד באותו נושא:
  • פורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully