וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופה 4 דלתות למחליפת ה-S טייפ

ירון אדרי

4.1.2007 / 16:48

יגואר חושפת מכונית תצוגה נוספת שככל הנראה תחליף בקרוב את ה-S טייפ. תנו לעיצוב לדבר

"יגואר גורמת לאנשים לעצור ברחוב ולהתבונן בה תוך עליית תשוקה פתאומית בקירבם. זה בדיוק מה שעושה ה- C-XF וזה מה שייעשה הדור הבא ביגואר" כך אמר מנהל מחלקת העיצוב ביגואר, איאן קאלום.

רכב התצוגה C-XF מייצג את התפיסה העתידית ביגואר. ריכבי ספורט ארבע דלתות בעלי עיצוב דינמי טהור שאין לטעות בו גם כשהרכב בתנועה וגם כשהוא חונה. בכדי לעשות זאת משתמשת יגואר באותה קבוצה שעיצבה את ה- XK GT ב- 2005 עליה זכתה בפרסים כי הרי הרכב מנצח לא מחליפים. רצונה של החברה הוא ליצור דור חדש לחלוטין של מכוניות מעוצבות שלמעשה יקבעו את אמת המידה לעיצוב בעתיד והצגת ה- C-XF בהחלט עושה זאת.

יגואר לא יכולה להתעלם מהעבר. במשך כל השנים הציגה החברה רכבים בעלי מאפייני עיצוב חדשים, מעניינים ומוצלחים וחשוב להם מאוד להמשיך במסורת הזאת במיוחד כיום. זה היה אחד מהקווים המנחים של מייסד יגואר סיר וויליאהם ליונס וצוות העיצוב בהחלט נתן לנוסטלגיה מקום של כבוד כשהעיצוב של המארק 4 של 1950, המארק 2 של 1959 וה- XK120 מהווים השראה. בהחלט מטלה לא קלה בהתייחס לכך שלתת לרכב סלון של ימינו את אותו פרופיל ספורטיבי, מחייב גישת ייצור שונה בכדי לאפשר בכל זאת לארבעה אנשים את הנוחות המקסימלית האפשרית וזאת ע"י הצמדת המרכב בחיצוני ככל הניתן לגוף המכונית. ביגואר מכנים זאת "הגדרת האבסולוטית לאתלטיות".

בכדי להשיג את אותו מראה אתלטי, צריך להתעמק בתמונות של חזית הרכב. גריל שקוע הניראה כמו כונס אוויר של מטוס קרב ופנסי חזית המזכירים את עייני החיה שבסמל רגע לפני האוכל, הם בהחלט מאפיינים שייחרטו בזיכרונו של כל אחד שמביט בה. ובכדי לא לשבור את הגישה, העיצוב ממשיך גם אל קו הפרופיל של הרכב הממשיך עד לאחוריו מה שישאיר כל נהג נעקף פעור פה מרגע הופעת הרכב במראה האחורית ובכל מהלך העקיפה ואם תהיה זריז תספיק להתרשם מהדפיוזר האחורי שפרט לכך שהוא מרשים, תפקידו לייצב את מערבולות האוויר במהירויות גבוהות.

ולמי שייכנס פנימה צפוייה הפתעה. בפנים הרכב ניתן למצוא שימוש בחומרים רבים כמו עץ, קארבון ועור תוך נסיון ליצור שילוב ייחודי ושונה מכל אשר נעשה בעבר. בניגוד לגמור לתפיסה, בתוך הרכב לא רואים קוי תפירה לעור. כל העניין הוא לעטוף את הנוסעים בעור באופן אוטנתי ציין מנהל העיצוב.

ואיך אפשר בלי הלב. מתחת למכסה המנוע חבויה יחידת הכוח הידועה של יגואר. מנוע V8 בנפח 4.2 ליטר משופר הנעזר במגדש על המספק 420 כוחות סוס ומומנט של 51 קג"מ – מרביתם זמינים כבר בסל"ד נמוך. הגיר האוטומטי הסיקוונסיאלי בעל ששת ההילוכים מבטיח כי כל הכוח לא ילך לאיבוד ויגיע בצורה אופטימלית אל הגלגלים ולמהירות אפשרית של 290 קמ"ש. ורק בכדי להשלים את התמונה, מוזכרות כל מיני מערכות מעולם הפורמולה1 ואפילו טכנולגיות חלל לניהול כל מערכת הכוח.

העתיד על פי יגואר? נחכה ונראה. מה שבטוח שלפי הרכב הנ"ל הוא כבר כמעט כאן.

  • עוד באותו נושא:
  • יגואר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully