וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שברולט מחשמלת

7.1.2007 / 10:43

שברולט רוצה לחסל את הצורך לתדלק עם מכונית קופה חשמלית. אצלכם אולי ב-2012

שברולט פותחת את תערוכת דטרויט עם הצגת מכונית תצוגה, שלא רק נראית מצוין, אלא גם מנסה להיות פורצת דרך בשמירה על איכות הסביבה. משעשע לחשוב כי מרבית יצרניות הרכב האמריקניות תוקפות את עולם הרכב עם שלל מכוניות ירוקות, כאשר רק עד לפני רגעים ספורים הם הציגו מנועים עתירי סמ"ק, אך בכל מקרה, אנו מברכים על התופעה. השברולט החדשה מצוידת במערכת הנעה חשמלית חדשה הנעזרת בסוללות ליטיום חדישות בעצמה של 110 וולט לאחסנת אנרגיה. את סוללות אלו יש לטעון על ידי חיבור לחשמל הביתי למשך כ-6 שעות ביום, וזה אמור להספיק ל-64 ק"מ של נסיעה עירונית. סוללה זו תספק חשמל למנוע החשמלי אשר יפיק הספק נאה של 161 כ"ס

נשמע לכם קצר מדי? גם לאנשי שברולט, ולכן הם צרפו למנוע החשמלי גם מנוע בערה פנימית זעיר בנפח 1 ליטר, שלושה צילינדרים ומגדש טורבו. תפקידו של מנוע זה הוא בעצם לשמש כגנרטור בהספק של 71 כ"ס לייצור חשמל לסוללות, במידה והן התרוקנו. במצב זה, צריכת הדלק ביחס לק"מ החולף מגיע לכדי 63 ק"מ לליטר. כמו כן, מנוע זה מסוגל גם ללגום את הדלק החדש – E85 המשלב 85 אחוז אתנול ו-15 אחוז בנזין, או אפילו תא דלק הפועל על מימן ובכך להאריך את צריכת הדלק משמעותית.

מכונית סדרתית על פי הטכנולוגיות שהוצגו כאן, יכולה להיות זמינה לקראת 2010 או 2012, כך מצהירים בשברולט, ולנו כל שנשאר זה לצפות לעתיד נקי יותר מארצו של הדוד סאם.

  • עוד באותו נושא:
  • שברולט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully