וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדקאר יצא לדרך

ירון אדרי

7.1.2007 / 14:38

מרוץ הדקאר ה-29 יצא לדרך אמש ואיתו גם הפוליטיקה. האם ליסבון תמשיך לשמש כנקודת הזינוק?

מרוץ הדקאר ה-29 הוזנק אמש מעיר הבירה הפורטוגלית ליסבון. המספרים מראים לא פחות מ-525 קבוצות שנירשמו אל המרוץ הנחשב למפרך ביותר בעולם הספורט המוטורי. מבט חטוף ברשימת הקבוצות מראה 88 משאיות, 187 מכוניות ולא פחות מ-250 אופנועים.

ובעוד חגיגות הפתיחה ממשיכות, מאחורי הקלעים בעיות כאשר ממשלת פורטוגל מנסה להאריך את החוזה מול מארגני המרוץ ולאפשר את המשך הזנקתו גם ב-2009 (עפ"י החוזה המרוץ בשנה הבאה יוזנק גם הוא מפורטוגל ולאחר מכן יעבור למדינה אחרת). המארגנים מבחינתם רואים את הזזתו אחת לכמה שנים כתורם למרוץ וכרגע נחושים בדעתם לשנותו ולדיברהם ישנן כבר שתי ערים אירופאיות אחרות על הפרק אך לא מוכנים לנקוב בשמות. המרוץ שידוע יותר בשם "פאריז – דקאר" כבר הוזנק מערים רבות בחלק המערבי יותר של היבשת האירופית וכנראה שיחלפו עוד שנים רבות עד שיחזור למקורות ויצדיק את השם המסורתי.

את מנת הנחת רוח הזמנית מביא דווקא אחד המתחרים הפורטוגליים. קארלוס סוזה מסיים את 260 הק"מ הראשונים במקום הראשון ברכב הפולקסוואגן שלו כשאחריו ארבעה רכבי פולקסוואגן נוספים כבשניים מהם נוהגים אלופי ראלי ותיקים כמו קארלוס סיינז (שלישי) והארי וטאנן (רביעי). בפולקסוואגן כבר ניתן לשמוע הצהרות בשפה הגרמנית כנגד היריב המושבע מיפן כשכל הנסיונות ליצור מתחרה שיתעלה על מיצובישי בשנים האחרונות לא צלחו. מיצובישי מבחינתם מסיימים רק במקום השביעי כשסטפן פטרהנסל, המועמד המוביל לניצחון, ניצב שמיני והירושי מסוקה סוגר את העשרייה הראשונה אבל כשבאופק מחכים עוד 7655 ק"מ מפרכים מוקדם, מוקדם מאוד, לצאת בהצהרות.

רוכב האפנוע הישראלי היחיד בתחרות, גלעד בנאי, מסיים את היום הראשון במקום ה-237 מבין האופנועים ולמזלו הוא אינו בין שבע הרוכבים שפרשו מהמרוץ. גלעד חווה יום די עגום כאשר היה מעורב בהתנגשות עם רוכב אחר ואיבד עקב כך זמן יקר מאוד. לנו נותר רק לאחל בהצלחה בהמשך הדרך.

  • עוד באותו נושא:
  • דקאר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully