וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זרימה חיננית

8.1.2007 / 9:34

אם תהיתם מה פשר הכותרת המתלפלפת, נספר לכם שזהו שמה של מכונית התצוגה החדשה של מאזדה בדטרויט

'ריוגה', ובאנגלית, Ryuga זה שמה של היצירה המעוצבת החדשה של מאזדה בתערוכת דטרויט. כפי שנאמר בכותרת, בתרגום חופשי מיפנית, שמה של המכונית הוא 'זרימה חיננית' ובהחלט, מהתמונות שאנו רואים, מדובר במכונית בעלת עיצוב זורם במיוחד. ה'ריוגה', הנה מכונית התצוגה השניה מתוך שלוש בסדרה של מכוניות שתחשוף מאזדה השנה. במבט ראשון קשה יהיה למצוא הבדל בניהן ובצדק, משום שה'ריוגה' הנה דגם שלם יותר מהנגרה הקודמת. מכונית התצוגה השלישית בסדרה תיחשף בחודש מרץ בתערוכת ז'נבה.

לפסל מכונה

"ה'ריוגה' משלבת אלגנטיות ועיצוב מזוקק המבטאים יחד את הפרשנות היפנית ליופי מסתורי וחכמה" מסביר יסושי נקמוטה, המעצב הראשי של הפרויקט המשולש. ובאמת, מכל צד בו מתבוננים ב'ריוגה', נראה כאילו דבר לא נותר ליד המקרה; החריצים שלאורך הדלתות שעוצבו בהשראת גלי מים, יחידות התאורה האחוריות בהשראת לבה זורמת, יחידות התאורה בהשראת עלי במבוק וכן הלאה. את הגוף המעוצב מחברים לכביש רביעיית חישוקים מעוצבים לא פחות במידות ענק של 21 אינטש ואלו מקנים לה מראה כוחני במיוחד.

העיצוב הייחודי נכנס גם אל תא הנוסעים; את פני הנוסעים מקבלות זוג דלתות כנפי שחף גדולות ומייד אחריהם ארבעה מושבים דמויי קונכיות. מול פני הנהג נמצא לוח מחוונים חדש הנראה כאילו צף במרחב השהוא עטוף כרום, חומר שקוף ואור כחלחל עתידני.

מאזדה אינה מוסרת פרטים אודות יחידת ההנעה, אולם כן נמסר כי כיוונים רבים משקלים, בניהם גם מנועי ה-E85 המשלבים 85 אחוזים אתנול ו-15 אחוזים בנזין. מנועים אלו ידועים בהספקם הגבוה וברמת הזיהום הנמוכה ביותר שלהם.

מה דעתכם, האם זו תהיה מלכת הליסינג ההמונית של שנת 2020?

  • עוד באותו נושא:
  • מאזדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully