וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קאיה מחכים לאות

9.1.2007 / 9:37

קאיה חושפת מכונית תצוגה חדשה בתערוכת דטרויט שאמורה להעניק רמז עבה על עתיד העיצוב בחברה

מכוניות קאיה שאנו מכירים היום, ידועות בנטייתן להראות חריגות מאוד מבחינת ההופעה. למרבה הצער, לא תמיד עם הצלחה יתרה. אולם, עם הרכש החדש – פטר שרייר כמנהל מחלקת העיצוב העולמית של קאיה, תנסה היצרנית הקוריאנית להפוך את הקערה על פיה.

"עיצוב טוב, הוא כזה שלא נראה מתאמץ מדי כדי להיות טוב" כך אמר אמש שרייר במסיבת העיתונאים בה הושקה ה'קיו'. מכונית תצוגה זו גם כן מיועדת להשתלב בעדר ה'קרוס-אוברים' שמציף את עולם הרכב, וימשיך לעשות זאת בעתיד. הקיו מיועדת לארבעה נוסעים, אך מתוכננת לעשות זאת ביעילות ובנוחות מרבית על ידי מרחב פנימי נדיב הנובע מאורך כללי של 472 ס"מ ובסיס גלגלים של לא פחות מ-290 ס"מ!

בשלב ההסבר על מכסה המנוע, ציפינו לשמוע על יחידת כוח נקיה חדשה, בין אם חשמלית, היברידית או כזו הנעזרת בדלק החדש E85, אך במקום זה נמסר כי מתחת למכסה המנוע תשכון יחידת כוח בנזינית לכל דבר. אמנם מדובר במנוע V8 בנפח 4.6 ליטר הנעזר במגדש 'על' (סופרצ'ארג'ר) כדי להפיק 400 כ"ס ו-55.3 קג"מ שצפויים להעניק לקיו ביצועים נאים במיוחד, אך קשה להתעלם מחוסר החדשנות בתחום זה.

הקיו של קאיה כמובן שאינה מתוכננת להגיע לייצור, אך סביר מאוד להניח כי מספר מאפייני עיצוב ממנה יזלגו בשנים הקרובות אל מכוניות החברה החדשות, ואולי אף נזכה לראות בעתיד קרוסאובר סדרתי שיתבסס על מבנה חדש זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully