וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכירו: קדילאק CTS החדשה

9.1.2007 / 13:23

הדור הבא של ראש החץ במתקפת קדילאק על אירופה נחשף בתערוכת דטריוט. יש למה לצפות

כאשר פגשנו לראשונה בישראל את ה-CTS שהוצגה ב-2002, הופתענו מאוד מהשינוי שחל על ידידנו האמריקנים. לא עוד אוניית פח רכה ומתנדנדת, לא עוד מנועים עתירי סמ"קים ודלי הספק ובעיקר לא עוד מטרים ארוכים של שטח מיותר. ה-CTS ההיא הקסימה אותנו ממש בהתנהגות הכביש שלה, שהצליחה להישיר מבט גם אל פנסי בכירות גרמניה. תא הנוסעים שלה העניק כמעט את כל מה שביקשנו ואם תרצו, גם המחיר היה אטרקטיבי.

מה הסיבה לכל זה תשאלו? האמריקנים בכלל וקדילאק בפרט הבינו שאם ברצונם לשרוד נגד התחרות הגוברת מיפן, עליהם לפרוץ מגבולות ארה"ב אל שווקים חדשים. אולם, קשה למצוא כאלו שווקים בהם הרכב האמריקני בתצורתו הטבעית עונה על הטעמים המקומיים, לכן "נאלצו" קדילאק לבנות מכונית במיוחד עבור האירופי חובב הנהיגה ואפילו תכננו אותה על מסלול הנורבורגרינג המפורסם בגרמניה. התוצאה כאמור, לא אכזבה אף אחד בלשון המעטה.

חדש, חדיש ומחודש

חמש שנים הספיקו לחלוף מאז הוצגה ה-CTS וכבר מקדימה קדילאק וחושפת את ה-CTS לשנת 2008. כדי להמשיך ולרכוב על הצלחת הדור היוצא, ניסו המתכננים לשמור על מראה קרוב ככל הניתן בדור החדש. פה ושם לוטשו הפינות, עיטורי כרום הולבשו בחזית, הגריל הוגדל משמעותית ואפילו נוסף צינור מפלט בקוטר 3 אינטש. הכל כדי ליצור לדגם החדש מראה אגרסיבי יותר. את ההשראה לעיצוב המחודש סיפקה לטענת המעצבים ה'סיקסטין'; מכונית קונספט שהוצגה לפני למעלה משנה. גם תא הנוסעים עוצב מחדש ואנשי קדילאק מצהירים כי גם החומרים מהם בנוי התא שופרו מאוד. כמו כן נטען כי ניתן דגש מיוחד לסידור המתגים ולשימושיות התא עבור הנוסעים.

באגף מערכת ההנעה, אנו מוצאים את אתו מתכון: מנוע V6 בשרני עם הנעה אחורית, אך גם כאן השינויים רבים. למנוע החדש בנפח 3.6 ליטר נוספו הזרקת דלק ישירה ותזמון שסתומים משתנה אשר העניקו לו כ-300 כ"ס וכ-37 קג"מ נאים במיוחד. אליו שודכו תיבות הילוכים אוטומטית וגם ידנית בעלות שישה הילוכים, בעיקר עבור האירופאים המסורתיים וגם עבור הישראלי האוטומטי אם תרצו.

אחת הנקודות שהודגשו על ידי אנשי קדילאק הייתה כי גם הדור החדש של ה-CTS בילה ימים כלילות על מסלולי המירוצים באירופה, כדי לשמר, או אולי אף לשפר את איכויות הכביש שזכו לשבחים בעבר. כך למשל מוצעת ה-CTS עם חישוקי 17 או 18 אינטש כדי שאלה יוכלו להכיל את הבלמים המחוזקים והמוגדלים. כמו כן, הורחב מפשק גלגלים בכ-5 ס"מ מהקודם, בעיקר עבור האופציה העתידית להנעה לכל ארבעת הגלגלים.

מיבואן קדילאק נמסר בתגובה כי ה-CTS החדשה תגיע אלינו לקראת ספטמבר 2007, אך עדיין מוקדם לדבר על מחירים צפויים. ייצור ה-CTS המוחלפת ייפסק לקראת חודש מאי ולכן שיווקה ייסגר בערך אותה תקופה.

  • עוד באותו נושא:
  • קדילאק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully