וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דקאר: שלסר קוטע את הרצף

ירון אדרי

10.1.2007 / 10:22

ז'אן לואי שלסר מנצח את היום הרביעי וקוטע את רצף הניצחונות של פולקסוואגן

היום הרביעי בסימן צרפתי. זאן לואי שלסר, מוותיקי הדקאר ברכב מפיתוח עצמי בעל מנוע פורד מסיים ראשון את היום הרביעי ומקדים בשמונה דקות את הפולקסוואגן של קארלוס סיינז ביום לא קל בכלל עמוק בתוך הדיונות של מרוקו.

679 ק"מ כלל היום הרביעי כאשר 405 מהם משמשים כקטע מדידת הזמנים המיוחד אותם גמע שלסר בארבע שעות (פחות 6 שניות) וכעת הוא נמצא במקום השביעי הכללי. בראש הדירוג ממשיכים לעמוד שלושת רכבי הפולקסוואגן כשסיינז ראשון ואחריו בהפרש של שתי דקות דה-ווילירס וסוסה בהפרש של שתיים וחצי דקות. סטפן פטרהאנסל מסיים את היום במקום העשירי למרות תקלה טכנית (קלאץ') וכעת הוא במרחק של כעשר דקות מסיינז בדירוג הכללי.

היום הקשה הביא לפרישתם של שישה כלי רכב מהמירוץ ונכון לרגע כתיבת שורות אלה גם 17 אופנועים בינהם האירוע הקשה של היום, מותו של הרוכב הדרום אפריקאי בן ה-29 אלמר סימונס. לסימונס היה זה מרוץ הדקאר הראשון כמתחרה וקדמו לו שני מרוצים בעבר כאיש בצוות סיוע. התאונה אירעה בק"מ 142 של היום אליו הגיע המסוק הרפואי שכל שנותר לו זה ליקבוע את מותו במקום. מתברר שהמוות הוא חלק בלתי נפרד מהדקאר כשהיום נרשם ההרוג ה-49 בתולדות המירוץ אך כמובן שתיקוותנו שהוא יהיה ההרוג האחרון.

גלעד בנאי טרם סיים את קטע המדידה של היום אך בקטע המדידה הזמני הוא מוקם במקום ה-222 בפיגור של כשבע שעות אחרי מארק קומה הספרדי שמנצח את היום אך ביום שכזה בו נרשמת פרישתם של רוכבים רבים הזהירות והסבלנות הם הידידים הטובים ביותר.

ההיסטוריה במספרים

ז'אן לואי שלסר הוא מבין וותיקי המתחרים ועקשנותו לא יודעת גבולות. הוא נולד בשנת 1948 ורק בשנת 1986, בגיל 38, הוא התחרה לראשונה בדקאר. פעמיים הוא ניצח את הדקאר בשנים 1999 ו-2000 כשבשנת 2001 הוא אמנם לא מנצח אבל הוא רושם לזכותו לא פחות משיבעה ניצחונות כמנצח הקטעים המיוחדים. בשנת 2006 הוא אף סיים במקום השישי בסיכום הכללי. היום הוא רשם לעצמו את הניצחון ה-14 שלו ובסה"כ הניצחון 29 לרכב מבית היוצר שלו.

  • עוד באותו נושא:
  • דקאר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully