וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

500 כ"ס לאודי Q7

10.1.2007 / 12:12

אודי מציגה Q7 שרירי במיוחד המונע על ידי מנוע V12 טורבו דיזל עצום. בקרוב אצלנו? כן

אודי מעלה את רף ההספקים בקבוצת ה-SUV עם הצגת גרסה מחוזקת מאוד ל-Q7 האופנתי. גרסה זו מצוידת במנוע V12 חדש בנפח 6.0 ליטר וזה מפיק 500 כ"ס ומעל 100 קג"מ של מומנט עוקר סלעים. נתוני הכוח המדהימים מסייעים ל-Q7 להאיץ ל-100 קמ"ש תוך 5.5 שניות בלבד ומהירותו המרבית מוגבלת כצפוי ל-250 קמ"ש.

ההספק הגבוה הושג בעזרת שימוש בקדמת הטכנולוגיה הזמינה כיום כמו הזרקה ישירה בלחץ של 2,000 באר, יחס דחיסה של 16:1, ארבעה גלי זיזים, זוג מגדשי טורבו בעלי מניפות בגיאומטריה משתנה וגדישה של 2.6 באר, שני מצנני ביניים גדולים, מזרקים מיוחדים ועוד.

הכוח הרב המופק במנוע עובר אל הגלגלים דרך מערכת הנעה כפולה הקרויה באודי 'קוואטרו' עם חלוקה קבועה של 40 אחוז לפנים ו-60 אחוז לאחור. מבחינת יכולת השטח, ה-Q7 אמנם אינו מיועד לשטח קשה, אך בזכות היכולת להגביה את המרכב מ-18 ס"מ מהקרקע לכדי 24 ס"מ מבלי לצאת מהרכב, מסייעת לו מאוד בצליחת שבילים ומעברי שטח הולמים.

בנוסף למנוע הדיזל האימתני של ה-Q7, אודי מודיעה כי בעתיד יוחלפו כל מנועי הדיזל של החברה במנועי בלוטק חדישים המפחיתים משמעותית את פליטת המזהמים לסביבה ואף משפרים את התפוקה ממנועים בעלי נפח מקביל.

ההתמדה של אודי בפיתוח מנועי דיזל חזקים ויעילים במיוחד החלה עם הצגת ה-R10, מכונית ה'לה-מאן' אשר העזה לעלות אל מסלול המירוצים עם מנוע דיזל. זה הפיק 650 כ"ס ומהר מאוד גרם למתחרים להזיע ולהעדר מעמדת הפודיום. התעוזה הגרמנית הזו גרמה גם לפיג'ו לצאת בהצהרות כי בכוונתם להציג גם כן מכונית מירוץ דומה ל'לה-מאן' עם מנוע דיזל.

במשפחה המורחבת של ה-Q7 נמצא גם הטוארג של פולקסווגן וזה מצויד במנוע דומה אך רק במעט צנוע יותר עם 313 כ"ס ו-76.4 קג"מ. ולהזכירכם, נתונים אלו הספיקו לו כדי לגרור מטוס נוסעים שמשקלו עומד על 150 טונות! מעניין מה ניתן יהיה לגרור עם ה-Q7 המחוזק. אולי אוניית משא?

יבואן אודי לישראל מוסר כי בהתאם למדיניות היבוא של החברה, כל דגמי אודי ימצאו את דרכם לישראל. אנחנו נחכה לו בנקודות המסירה.

  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully