וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסטון מרטין חוזרת למסלול

11.1.2007 / 10:22

דקות לאחר שנודע על החלטת פורד להיפטר ממנה, החברה הבריטית מנסה לשדר עסקים כרגיל עם גרסת מסלול חדשה ללקוחות

יצרנית מכוניות הספורט הבריטית אסטון מרטין מציגה את המפרטים הסופיים של מכונית המסלול החדשה שלה – ה'וונטג' V8 N24. מכונית זו, המבוססת על הגרסה האירופית וה'עממית' של הוונטג' V8, זכתה רק לשינויים ההכרחיים בעליה למסלול המירוצים כמו כלוב בטיחות, מכל דלק מוגן ומערכת לכיבוי אש וזה הספיק לה כדי להשיג את מקום ה-24 (מתוך 220) במירוץ ה-24 שעות בנירבורגרינג שבגרמניה.

כעת, חושפת אסטון מרטין את המכונית המשודרגת שתישלח אל מירוץ ההישרדות בבחריין שימשך גם הוא 24 שעות, אך תנאי המסלול (קצר יותר וחם יותר) צפויים להיות מעניינים יותר. מכונית זו, הנבנית כמובן בעבודת יד, כבר עברה שינויים מקיפים יותר: רכיבי המנוע הפנימיים הוחלפו באחרים קלים יותר כדי לשפר את תגובת הדוושה וכן כדי להעלות במעט את ההספק וכן הותקנה מערכת פליטה חדשה המאפשרת זרימה חופשית יותר של הגזים. כל זה העלה את הספק המנוע מ-300 כ"ס לכדי 410 סוסים מרשימים. בתיבת ההילוכים לעומת זאת, לא נעשו שינויים.

הטיפול המקיף של מחלקת המירוצים הגיע כמובן גם אל המתלים עם מוטות מייצבים עבים יותר מלפנים ומאחור ומערכת 'קויל-אוברים' מאלומיניום קל משקל החליפה את בולמי הזעזועים והקפיצים המקוריים. בנוסף לכך, גם הבלמים הוחלפו באחרים גדולים, חזקים ועמידים יותר המתאימים לתנאי המסלול התובעני.

לאחר כל זה, ביקשו המתכננים להשיל כ-250 ק"ג ממשקלה של המכונית ולכן היא הופשטה מכל דיפון הפנים, מכריות האוויר וממערכת מיזוג האוויר, כפי שמקובל במכונית מירוץ אמיתית.

אם כל זה עשה לכם את הדגדוג הנכון בקצה האצבעות, וודאי תשמחו לדעת כי באותה נשימה מודיעה היצרנית הבריטית כי את מכונית הוונטג' V8 N24 גם לקוחות פרטיים יוכלו לרכוש כדי להשתתף בעצמם במירוצי אספלט ברחבי העולם. מחירה בבריטניה עומד על 78,720 אלף פאונד (כ-645,504 שקל לפני מסים) והיא מוגדרת כ-race ready (מוכנה למירוץ). יש קופצים על המציאה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully