וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רייקונן והנעליים הגדולות של שומי

ירון אדרי

11.1.2007 / 10:42

עונת 2007 בפתח ופרארי מתכוננת אך הפעם עם רייקונן במקום שומאכר. היקום יורש חדש?

בעוד פרארי עסוקים בתכנון חגיגות השישים, חטיבת המירוצים עסוקה בתיכנון רכב המירוץ לעונת 2007 בסבב הפורמולה1. ביום ראשון הקרוב (14/01/2007) היא אף תאפשר הצצה חטופה ברכב אך לא יתאפשר סיקור תקשורתי, אולי בגלל שרבים מרכיביו עדיין בשלבי פיתוח. מדובר בעיקר ברכיבים אווירודימניים חדשים שלמעשה ישפיעו גם על מראהו הסופי של הרכב והרמז היחיד שנתנו האיטלקים הוא שהרכב ייראה שונה מאוד מזה של עונת 2006. בפרארי מקווים להמשיך ולהציג את היכולת אותה הפגינו במהלך העונה שעברה - דבר שיתאפשר אך ורק אם הם יצליחו להעמיד לרשות הנהגים שלה מכונית תחרותית לדבריהם.

את נהיגת הבכורה יערוך נהגה הברזילאי של הקבוצה, פליפה מאסה, ביום שני וביום שלישי יצטרף אליו הרכש החדש, קימי רייקונן, שילבש לראשונה את הסרבל האדום. רייקונן מסומן כמחליפו של שומאכר ועבודה רבה וקשה לפניו. את צעדיו הראשונים הוא כבר עשה בצילומים לפיאט בראבה הספורטיבית, בדיוק כפי שעשה שומאכר בעבר עם הפיאט סטילו. בפרארי מסרבים להודות מבחינתם כי ברייקונן טמונה התקווה ולא במאסה ומנהל הקבוצה ז'אן טוד ציין כי הוא שואף לתת לשניהם את הרכב הטוב ביותר שיביא לתחרות בריאה ביניהם.

החלל הגדול שהותיר אחריו מיכאל שומאכר לא מותיר ספק על מי בונה הקבוצה לשנים הקרובות, ולמרות דבריו של טוד הם לא מסתירים כי אופיו המיוחד של רייקונן וגילו (27) מתאימים להם כהשקעה לטווח ארוך. מאסה מבחינתו ציין במסיבת עיתונאים כי דווקא לו יש את היתרון כיוון שיש לו נסיון עם הקבוצה והעובדה שדורג במקום השלישי בעונה הקודמת רק תיתן לו את המומנטום והאמביציה להמשיך ולהציג יכולת טובה. מאסה הוסיף כי הוא גם מצפה לנצח יותר משני מרוצים כפי שעשה בעונה החולפת.

מה אומר רייקונן? הנהג הפיני שזכה לכינוי "אייסמן" (איש הקרח) מסרב להפשיר. מבלי להתרגש הוא ציין כי מבחינתו אין משמעות לכך שהוא מחליף את שומאכר והוא ייעשה זאת ללא בעיה כפי שכבר עשה בעבר. רייקונן הצטרף בעונת 2002 לקבוצת מקלארן שם החליף את מי שהיה אלוף העולם פעמיים ברציפות, בן ארצו מיקה האקינן. ניראה כי דווקא טוד פחות מאמין בכך והוא לא מהסס לשחרר הצהרות לכך ששומאכר ישמש כעוזר ויועץ לרייקונן על מנת להתאימו לקבוצה בצורה אופטימלית. שומאכר מצידו ציין דבר אחד. הוא שלל חזרה למסלול כנהג: "קצב ההתקדמות של סידרת הפורמולה1 גבוה מידיי בכדי שאוכל להדביקו בעתיד".

  • עוד באותו נושא:
  • פורמולה 1

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully