וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התשיעית הכמעט גמורה

11.1.2007 / 12:56

מכונית הנינג'ה של מיצובישי - האיבולושן 9 תוחלף בקרוב על ידי האיבולושן 10, אך היא לא הולכת בלי קרב אחרון

אחרי שהצגנו בפניכם בהזדמנויות רבות את מכונית התצוגה שצפויה להחליף את האיבו 9, הלו היא הפרוטוטייפ X (10 בספרות רומיות), הגיע הזמן לחלוק כבוד אחרון לאיבו 9 משום שזו, אינה מתכננת להעלם אל תוך האופק ללא קרב אחרון. קבלו את האיבולושן 9 MR FQ360 האחרונה בהחלט לדור זה.

אם זו פעם ראשונה שהנכם נתקלים בצירוף האותיות, נספר לכם כי הוא למעשה מהווה ראשי תיבות של 'מיצובישי רייסינג' והפעם הוא מעיד על 366 סוסים ו-50 קג"מ מתחת למכסה המנוע של האיבו הזו. בגרסתה ה"רגילה" היא מסתפקת ב-280 סוסים ממנוע ה-2.0 ליטר, ובעזרת שינויים נרחבים בתא מנוע כמו החלפת מגדש הטורבו לגדול יותר, מצנן ביניים מעובה, צנרת פליטה מורחבת וניהול מנוע שונה, צמח ההספק ב-86 סוסים נוספים.

העלייה בהספק מאפשרת ל-MR לשגר את עצמה ממצב עמידה אל 100 קמ"ש תוך 3.9 שניות בלבד ולהגיע למהירות מרבית של 252 קמ"ש. גרסה זו גם זכתה לכיול מחדש של המתלים, ובעיקר להקשחתם והנמכתם ב-10 מ"מ מלפנים ו-5 מ"מ מאחור על ידי קפיצי אייבאך ובולמי בילשטיין. כמו כן נעשה כיול מחדש למערכת ההנעה המתוחכמת שלה (Active Yaw Control) כדי שזו תוכל לחלק טוב יותר את הכוח בין הגלגלים האחוריים. מבחינת העיצוב, אין שינויים רבים מלבד הוספת חישוקים חדשים במידה 17 אינטש הנועלים צמיגי ADVAN במידות 235/45 וספוילר קדמי תחתי העשוי מסיבי פחמן. הבלמים שמגיעים מ'ברמבו' נותרים ללא שינוי.

מחירה בבריטניה עומד על 34,539 פאונד (כ-284 אלף שקל לפני מסים) עבור הגרסה ללא מושבי עור ו-35,539 לגרסה עם מושבי עור. יצורה יוגבל ל-200 יחידות בלבד אז כדאי להזדרז.

הדור הבא: איבולושן 10

הדור העשירי של האיבולושן יבנה על פלטפורמה גלובלית חדשה של מיצובישי אשר עליה יבנו מכוניות רבות אחרות כמו המיצובישי אאוטלנדר ואחרות. למרות זאת, במיצובישי מבטיחים כי הדור הבא יהיה לא פחות ואולי אף יותר ספורטיבי ומהנה לנהיגה. כך למשל היא תצויד במנוע טורבו בנפח 2.0 ליטר חדש לגמרי שהספקו צפוי להיות בסביבות ה-320 כ"ס.

אולם, בניגוד לעבר, האיבולושן החדשה תצויד בתצורה מסויימת של תיבה ידנית עם תפעול אוטומטי, בדומה ל-DSG של פולקסווגן עם שישה הילוכים. אלו המעוניינים לשמור על הגיר הידני הקונבנצוינלי, יצטרכו להסתפק בגיר עם 5 הילוכים בלבד.

ההנעה תמשיך להגיע אל כל הגלגלים דרך מערכת הנעה מתוחכמת שהפעם תענה לשם S-AWC (Super All Wheel Control) והיא תכלול מרכיבים רבים כמו דיפרנציאל מרכזי לחלוקת כוח בין הציר הקדמי לאחורי, דיפרנציאל אחורי עם יכולת חלוקת כוח בין צד ימין לשמאל וכן בקרת החלקה אקטיבית. המתלים עצמם יכוילו מחדש בעזרת רכיבים מאלומיניום מחוזק וקל משקל. כל אלו אמורים להעניק לאיבו 10, לפחות מבחינת הפוטנציאל, יכולות דומות לאלו של הדור היוצא, אם לא מעט גבוהות יותר.
הביצועים אמורים לעמוד על כ-4.5 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית סביב ה-250 קמ"ש.

גם תא הנוסעים של האיבו אמור להשתדרג מעלה: איכות החומרים שלא הייתה ברמה גבוהה מספיק בדור התשיעי, אמורה להישיר קו עם המקובל היום, המושבים אמורים להיות נוחים יותר וכן אמור להשתפר בידוד תא הנוסעים לרעשים.

גרסת הייצור הסופית צפויה להיחשף באופן רשמי בתערוכות הרכב השנה ויתכן שאף בתערוכת ז'נבה שתתקיים בחודש מרץ. אנו נהיה שם כדי לפגוש אותה.

  • עוד באותו נושא:
  • מיצובישי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully