וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הספרדי בראש, הישראלי במטוס

ירון אדרי

10.1.2007 / 20:04

775 ק"מ ביום החמישי ורבים כבר בדרך הביתה. הישראלי היחיד נמצא ביניהם. בפסגת המובילים אין שינוי

חמש. לא מעט מחשיבים את הסיפרה הזאת כקמע מזל. יותר נכון קמע נגד עין הרע. כניראה שלא אצל כולם זה עובד. כפי שפירסמנו קודם בוואלה!, המזל מפנה גבו לגלעד בנאי שפורש ביום החמישי לדאקר, אך כשקצב פרישת המתחרים משתווה לנפילתם של זבובים במעבדה של סנו, אולי זה כן מזל?!
אמש פרשו 17 רוכבי אופנועים מהמירוץ ולולא עקשנותו של גלעד המספר היה גבוה יותר. חור ברדיאטור הביא להתחממותו של המנוע והיום הוא הרים ידיים. המנוע, לא גלעד. רשימת הפורשים היומית כללה 25 אופנועים ולצערנו גלעד ביניהם. אנו יכולים רק להצטער בשבילו ולחזקו לקראת הפעם הבאה.

לא רק אופנועים פרשו מהמרוץ. 21 רכבים גם הם בחוץ ביניהם צמד הפיאט פנדה 4X4 של ביאסיון וסאבי עליהם כתבנו כאן ערב המירוץ. רק בראש אין שינויים כששוב עושה זאת קארלוס סיינז בפולקסווגן שלו ומנצח בפעם השנייה. הוא מסיים את קטע המדידה בן ה- 325 ק"מ בזמן של שלוש שעות ו-36 שניות כששלושים שניות בדיוק אחריו נמצא פטרהנסאל במיצובישי שמצליח להתגבר על תקלת הקלאץ' שארעה לרכבו אמש. סיינז ממשיך לבסס את מיקומו בראש כשאחריו צמד הפולקסווגנים של דה-ווילירס וסוזה. שלסר לא מצליח לשכפל את הישגו מאתמול ומסיים רק במקום ה-13 בהפרש של 17 וחצי דקות מסיינז. יוטה קליינדשמיט, מנצחת הדקאר של 2001, ממשיכה לאכזב ומסיימת היום רק במקום העשרים.

גינוי יוצא דופן הגיע מכיוון הואתיקן בעקבות מותו של אלמור סימונס אמש. "עקוב מדם, בלתי אחראי ואלים" נכתב בעיתון היומי המופץ על ידם. זה לא מפריע למתחרים שיחצו מחר את הגבול של מרוקו ויכנסו אל תוך מאוריטניה ביום הארוך ביותר לדקאר שיכלול 817 ק"מ.

ההיסטוריה במספרים

פרישתם הרבה של המתחרים במרוץ ובפרט ביום האחרון מעלה את השאלה כמה? ובכן:

מספר המתחרים הרב ביותר שהחלו את הדקאר היה בשנת 1988 כשעל קו הזינוק נירשמו 603 משתתפים בכל הקטגוריות. רק 151 הגיעו אל קו הסיום.

מספר המתחרים הנמוך ביותר שזינקו היה בשנת 1983 כשרק 153 משתתפים יצאו לדרך, מהם רק 67 סיימו שזה גם מספר המסיימים הנמוך ביותר בתולדות הדקאר.

בשנת 2000 זינקו 401 משתתפים, מהם סיימו 225 שזהו מספר המסיימים הגבוה ביותר.
השנה יצאו 525 מתחרים וכעת נותרו 435 כשרק רבע מהמירוץ מאחור.

  • עוד באותו נושא:
  • דקאר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully