וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בק-פייר שווצרי

14.1.2007 / 11:04

סדנה לייצור מכוניות 'על' בשוויץ חושפת מכונית חדשה אולטרה מהירה לאולטרה עשירים

לא רחוק מהעיר ברן בשוויץ, בן הרים מושלגים ועצים ירוקים שוכנת סדנה קטנה המתמחה בייצור מכוניות סופר ספורט יוקרתיות במיוחד. לפני מספר שנים סדנה זו חדרה לתודעת שועי העולם עם ה'אורקה'; מכונית 'על' דו מושבית בעלת ביצועים שהיו גורמים לאקזוטיות האיטלקית להזיע מפחד. יתרונן של מכוניות בק על פני אחרות נעוץ בעובדה כי הן בנויות לשימושי כביש, אך נעזרות בטכנולוגיה מעולם מירוצי המכוניות.

בסוף השבוע חשפה בק מכונית 'על' נוספת העונה לשם LM800; זו בנויה על שלדת צינורות ומורכבת מחומרים אקזוטיים כמו מגנזיום, סיבי פחמן, קבלר וטיטניום. בק מוסרת כי שלד המכונית בנוי על פי מפרטי הפורמולה 1, כלומר בעלת שדרה מרכזית במבנה ה'מונוקוק' והמנוע ותיבת ההילוכים מהווים חלק אינטגרלי ממנה כדי להוסיף לחוזק הכללי של השלד.

כדי גם להקנות לה התנהגות כביש של פורמולה 1, היא צוידה במתלים הידראוליים מתכווננים מתוך הרכב בהתאם לתנאי הדרך (או המסלול) עליה היא חולפת. תא הנוסעים מציע את כל מה שדרוש ואולי מעט פחות. אין חלונות חשמליים או כל אבזור מפנק אחר, כמובן מתוך המטרה לחסוך במשקל הכללי, אבל יש מושבי ספורט מסיבי פחמן, כלוב התהפכות ומערכת טלמטרייה (מערכת לשידור כל נתוני הרכב לעמדת פיקוח).

מתחת למכסה המנוע הנמצא מאחורי הנוסעים ולפני הגלגלים האחוריים שוכן מנוע V8 בנפח 4.2 ליטר הלקוח מאודי. אנשי בק כמובן שלא הסתפקו בהספקו ה"צנוע" של המנוע והוסיפו לו מגדש טורבו שנבנה במיוחד עבורם. את המנוע ניתן להזמין במגוון הספקים, בהתאם לצורך של מי שרואה את עצמו מאחורי ההגה של ה-LM800; החל מ-550 כ"ס, דרך 650 ו-850 כ"ס וכלה בהספק מטורף של 1,000 כ"ס אם אתם ממש ממהרים. אל מנוע זה משודכת תיבת הילוכים חצי סיקוונסיאלית בעלת 7 הילוכים והיא מעבירה את הכוח אל הגלגלים האחוריים דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה.

אם ה-LM הזו הצליחה לעשות עליכם רושם טוב, ודאי תשמחו לדעת שהיא נמכרת במחיר התחלתי שווה לכל נפש (נפש עשירה כמובן) של כ-2.5 מיליון שקל (בשוויץ, לפני מסים), וכמעט 4 מיליון שקל עבור גרסת ה-1,000 כ"ס, שוב, לפני מסים.

יש קונים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully