וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריה אם ישאג

14.1.2007 / 11:41

פיג'ו חושפת את המכונית שתחזיר אותה אל ה'לה-מאן' והפעם עם מנוע דיזל, בעקבות ה-R10 של אודי שגם לה מנוע דיזל

לפני מספר שנים, כאשר נכנסה אודי אל סבב המירוצים מהיוקרתיים בעולם – ה'לה-מאן 24' עם מנוע דיזל, כולם חשבו כי מישהו שם באינגולשטט השתגע. אולם, מהר מאוד ה-R10 של אודי כבשה את המקומות הראשונים בכל המירוצים כשהיא מפגינה ביצועים מדהימים, אמינות וצריכת דלק חסכונית ביחס ללוגמות הבנזין האחרות שהיו על המסלול.

בעקבות ההצלחה של אודי, הצהירה פיג'ו על כוונתה להיכנס אף היא למירוצי ה'לה-מאן' וגם כן עם מנוע דיזל חזק. חודשים רבים ארכו תכנון ובניית המכונית החדשה ואת התוצאה תוכלו לראות בתמונה. כרגע, בשלב הניסויים והמבחנים, ה-908 עדיין לובשת בגדים שחורים, אך כבר במירוץ הראשון (14 עד 15 באפריל) במונזה היא תיצבע באדום עם פסים לבנים וכחולים (כדגל צרפת).

ולעיקר: המנוע. במרכז שלד הצינורות האקזוטי של ה-908 ישכון מנוע HDI של פיג'ו עם הספק משוער של כ-700 כ"ס ו-122.3 קג"מ מנפח של 5.5 ליטר, 12 צילינדרים ושני מגדשי טורבו. משקלה של המכונית עומד על 925 ק"ג ועם תיבת הילוכים ידנית בעלת 6 מהירויות, היא צפויה להיות מהירה במיוחד. מכאן שיהיה חם השנה על מסלול ה'לה-מאן', בעיקר משום שה-R10 של אודי מפיקה "רק" 650 כ"ס.

מאחורי ההגה של ה-908 ישב ז'אק וילנב, לשעבר נהג הפורמולה 1 ועמו עוד שמות מוכרים מה-F1. במירוץ הראשון מצהירים בפיג'ו כי הם אינם מכוונים אל המקום הראשון, אם כי ישקיעו בעיקר מאמצים לבחינה על 'רטוב' של המכונית החדשה.

  • עוד באותו נושא:
  • פיג'ו
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully