וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דקאר: שבת מנוחה

ירון אדרי

14.1.2007 / 12:16

שבוע עבר ושבוע נותר. בינתיים מקבלים המיתחרים שהצליחו להגיע עד כאן יום מנוחה מברוך במיוחד

אתמול, שבת, זכו מתחרי הדקאר ליום מנוחה חשוב ביותר אחרי שבוע קשה במיוחד כשהעתיד צופה שבוע קשה עוד יותר. אבל לפני שנעשה סיכום ביניים נראה מה עבר על המתחרים ביום שישי עת שערכו את יומם השביעי למירוץ.

580 ק"מ כלל היום השביעי למירוץ כשכמעט כולם נערכו כנגד השעון. נוף הדיונות החד גוני גרם ללא מעט מתחרים לאבד את דרכם כבר בקילומטרים הראשונים למרות השימוש באמצעי הטכנולוגיה המתקדמים. למזלם, אף אחד לא הלך ממש לאיבוד פרט לזמן שלקח להם למצוא ולחזור לדרך הנכונה.
בין חסרי המזל שדווקא כן הקפידו על ניווט נכון, יכולנו למצוא את שלסר עוצר בצד הדרך לתיקונים כמו גם קליינדשמיט הגרמניה אך בעוד ששלסר מצליח להתגבר די מהר על התקלות ומסיים במקום התשיעי, קליינדשמיט מסיימת במקום ה- 45.

נאני רומא הפך את המיצובישי שלו ולאחר שהוא והנווט בדקו כי לא ניפגעו, הם היתפנו לתקן את ריכבם כך שיוכלו להמשיך בדרכם. הם המשיכו במירוץ רק בשביל לסיים במקום ה- 113. בהחלט לא מעודד את מיצובישי אך מה שכן מעודד אותם היא העובדה שגם נהג הוולקסוואגן, קארלוס סוזה, מסיים איי שם מאחור במקום ה- 42 מה שמוריד אותו מהמקום השלישי בדירוג הכללי אל המקום התשיעי. מי שלא ימשיך במירוץ הוא הנהג הותיק, מנצח הדקאר 4 פעמים, הארי ואטנן הפיני שריכבו עלה באש. לנהג ונווטו שלום. חוסר המזל פקד גם את מנצח האתמול באופנועים, ג'ורדי וילאדומס שהתהפך ושבר את זרועו. כל זה רק מראה עד כמה הכל שביר במירוץ הזה, תרתי משמע.

והיו גם כאלה שהלך להם יותר כמו דה-ווילירס שהביא את הפולקסווגן שלו ראשון אל קו הסיום כשאחריו פטרהאנסל וסיינז שנאלץ לפנות את מקומו בראש הדירוג לדרום אפריקאי. בובי גורדון עם ההאמר שלו מסיים במקום ה- 13. באופנועים לא הצליחו הפעם הספרדים לסיים בין הראשונים כשהפעם הצרפתים בראש עם קיריל דספרס ראשון ודוד קסטאו שלישי כשבינהם הנורווגי פל-אנדרס אולבלסטר.

סופות חול עזות התרחשו אתמול מה שגרם למארגנים לקצר לא פחות מ- 170 ק"מ מהמסלול המקורי מה שלבטח טרף את הקלפים עבור אותם נהגים ורוכבים שמתכננים מראש את קצב נהיגתם בהתאם לאורך המסלול. הסובלים העיקריים הם הרוכבים אשר חשופים יותר לרוחות.

סיכום ביניים

המתחרים עברו בשבעה ימים מרחק מצטבר של 4501 ק"מ כשבאופק נותרו עוד 3414 ק"מ.
את הדקאר החלו 525 מתחרים וכעט נותרו 372 (פרשו 19 משאיות, 62 רכבים ו- 72 אופנועים).
לדקאר הגיע ישראלי אחד שנאלץ לפרוש ביום החמישי.

פולקסווגן מסיימים ראשונים בחמש מתוך שבע הימים כשהיריב העיקרי, מיצובישי, מזדנבים אחריהם.
הנהג העיקבי ביותר הינו קארלוס סיינז שמנצח פעמיים ובכל שאר הפעמים מסיים בשלישייה הראשונה.
לצערינו עד היום גבה הדקאר רק נפש אחת, אלמאר סימונס, ובתיקווה שזהו ההרוג האחרון.

  • עוד באותו נושא:
  • דקאר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully