וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי שנח בשבת, קורע ת'תחת ביום ראשון

ירון אדרי

15.1.2007 / 9:39

נראה כי יום המנוחה עשה רק טוב למתחרים ועוד יותר טוב למובילים. ויש גם שיצאו מאוכזבים

יום המנוחה שקיבלו המתחרים אמש היה מעשה אצילי הן לאדם והן למכונה. אחרי אלפי ק"מ בתנאים קשים, מנוחה שכזאת יותר ממבורכת בכדי לאפשר איפוס כוחות ותיקון תקלות. היו גם כאלה שיום המנוחה לא עזר להם ונאלצו לפרוש סופית טרם התחלת היום השמיני למירוץ וכך זינקו להם 367 מתחרים אל 626 הק"מ. תנאי השטח החלו באיזור סלעי וטרשי ואחריהם מאות ק"מ של דיונות עמוק בשטח מאוריטניה. שטח שכזה דורש המון נסיון קודם, מה שמעמיד את נהגי מיצובישי ביתרון מול נהגי הפולקסווגן, אך השבוע החולף הראה שלמכונה חשיבות לא פחותה מניסיונו של הנהג ויכולתו של הנווט חשובה גם כן, עת שראינו כי לא רק רוכבי האופנועים מאבדים את דרכם בדיונות האינסופיות.

נתחיל בתוצאות הסיום הרגילות. פולקסווגן שוב מנצחים את היום כשבפעם השנייה ברציפות עושה זאת דה-ווילירס. אחריו צמד המיצובישי של פטרהאנסל ולוק אלפונד אבל ניראה כי למרות הניצחון, הקרקע מתחילה לרעוד תחת צמיגי הפולקסווגן. בעוד שכמעט כל יום פוקדת לפחות תקלה אחת את אחד מריכבי המיצובישי (היום היה זה מסוקה עם קלאץ' גמור) בפולקסווגן הכל כמעט תקין. אז לאחר שאתמול הטוארג של ואטנן נישרף כליל והבעיות בהן נתקל קארלוס סוזה דירדרו אותו אחורה בדירוג הכללי, היה זה היום תורו של קארלוס סיינז לסבול עם תקלה במערכת ההיגוי שבגללה סיים לראשונה כשהוא לא בין שלושת הראשונים. סיינז שנתקל לא אחת בבעיות אמינות במירוצי הראלי בהם נהג, הצליח לסיים במקום השביעי ותוך יומיים מאבד כשעה ורבע ואיתם שלושה מיקומים בדירוג הכללי.

גם באופנועים יש לא מעט הפתעות ובעוד שקומה חוזר לנצח (לא מפתיע), שלושת המנצחים של אתמול מסיימים אחריו בפער של עשר דקות ויותר. ואיפה פוחול? כאן ההפתעה הגדולה כיוון שהוא מסיים רק במקום ה-38 בפיגור של מעל שעתיים מקומה ובעקבות זאת יורד למקום השמיני בדירוג הכללי. מה שבהחלט לא יפתיע אף אחד זאת העובדה שכאן יש רק יצרן ששולט במירוץ – KTM.

מחר יעברו המתחרים 497 ק"מ בתוך שיטחי מאוריטניה וניראה כי הדמות היותר נערצת במירוץ, קארלוס סיינז, יהיה חייב לעשות משהו בכדי להישאר בתמונה.

ההיסטוריה במספרים

סטפן פטרהאנסל הוא המתחרה המצליח ביותר בתולדות הדקאר ולזכותו עומדות שמונה אליפויות. פרט לעובדה שלנצח את הדקאר שמונה פעמים היא עילוי בפני עצמו, פטרהאנסל עשה זאת שש פעמים על אופנוע (1991, 1992, 1993, 1995, 1997 ו- 1998) ופעמיים ברכב (2004 ו- 2005). בין השאר ניתן למצוא עוד מספרים מפליאים כמו סה"כ 51 ניצחונות יומיים בשתי הקטגוריות (33 באופנוע ו- 18 ברכב) כשבשנת 1997 הוא מנצח שבע פעמים במהלך מירוץ אחד ובשנת 2003 הוא כמעט ועושה זאת שוב כשהוא קובע שש ניצחונות. האם המספרים זמניים?

  • עוד באותו נושא:
  • דקאר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully