וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חומר נפץ על גלגלים

ירון אדרי

15.1.2007 / 10:29

שליטתה של הסיטרואן קסארה בשנים האחרונות אינה מוטלת בספק. האם ה-C4 WRC תצליח למלא את נעליה הגדולות?

סיטרואן היא הקבוצה המצליחה ביותר בעשור הראשון של שנות האלפיים וככל הנראה היא תישאר כזאת גם בשלוש השנים הבאות. לאחר היעדרות ארוכה מאוד, חזרה הקבוצה בשנת 2002 להתחרות באליפות העולם ה-WRC עם הקסארה והייתה דומיננטית בכל מרוץ בו השתתפה (לא השתתפו בכל המרוצים בעונה זאת) ולזכותה אפילו ניצחון שנלקח ממנה עקב החלפת צמיגים אסורה. גם בליגה הצעירה יותר, ה-JWRC, שלטה סיטרואן עם הסקסו.

השנים שלאחר מכן עשו לה רק טוב. עשרות ניצחונות נרשמו לה ולנהג הראשי שלה, סבסטיאן לואב, ואיתם הגיעו האליפויות. הקסארה הייתה כל כך מוצלחת שסיטרואן המשיכו להתחרות איתה גם לאחר שהוצגה ה-C4 החדשה ורק בשנה החולפת לקחו בסיטרואן הפסקה מדומה (לואב התחרה בקסארה לא רשמית) בכדי לפתח סופית את הרכב הבא. גם הפעם סיים לואב כאלוף למרות שלא התחרה במרוצים האחרונים עקב שבירת יד. גם השנה יוביל לואב הקבוצה יחד עם דני סורדו ב-C4 הנוספת.

השליטה הכמעט מוחלטת של הקסארה מעמידה מספר סימני שאלה. חביאר מסטלן-פינו, מנהלה הטכני של סיטרואן ספורט: "הרכב עבר ניסויים רבים ואנו מצפים לרכב תחרותי במיוחד וללא בעיות אמינות אבל רק העמידה מול המתחרים תספר לנו עד כמה הרכב באמת טוב".

ראלי מונטה קארלו ייערך בסוף השבוע הקרוב (19-21/01/2007) ולראשונה מזה שנים רבות יחזור המסלול לחלק מהכבישים ההיסטוריים בהם כמעט ואף אחד מהנהגים לא התנסה בעבר. שאלת מזג האוויר מרחפת לה מעל כשהראלי הזה ידוע בתנאים בלתי צפויים שנעים בין שלג לשמש. הגורם המכריע יהיה בחירה נכונה של צמיגים וכאן סיטרואן בטוחה שלא תהיה לה בעייה בעקבות נסיון העבר עם היצרן בי.אף גודריטץ'.

את העונה שעברה לואב לא סיים. במהלך רכיבת אופניים הוא שבר את ידו ונאלץ לוותר על המרוצים האחרונים לעונה. יתרון הנקודות שלו הספיק לו בכדי לקחת אליפות אך מה מצבו היום? לואב מציין כי הוא כמעט והחלים לגמרי. "יש לי עדיין מעט קושי לבצע תנועות חדות ופתאומיות". האם גם השנה הוא ייקח אליפות "ביד אחת"?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully