וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוחמר העונש על עבירות מעברי רכבות

שרון קדמי

15.1.2007 / 14:32

הצעת שר התחבורה: החמרת הענישה על חציית מפגש מסילת ברזל לאחר ירידת המחסום ועל עקיפה בדרך לא פנויה

נמשכים הניסיונות של משרד התחבורה ורכבת ישראל למגר את תופעת חציית מסילת הברזל כאשר המחסום יורד. ועדת הכלכלה של הכנסת תדון מחר בבקשתו של שר התחבורה והבטיחות דרכים, שאול מופז, להגדיל את מספר עבירות התנועה בגינן ניתן להחרים כלי רכב לתקופה של 30 יום ולכלול בהן עבירות תנועה חמורות נוספות המסכנות חיי אדם באופן ישיר.

על פי הצעתו של מופז, יתווספו שלוש עבירות תנועה חמורות לרשימת העבירות בגינן ניתן להשבית רכב לתקופה של 30 יום: כניסה למפגש מסילת ברזל כשהמחסום ירד או כשהרכבת מתקרבת; עקיפה בדרך לא פנויה, תוך חציית קו הפרדה רצוף; נהיגה ברכב בעל ליקויי בטיחות, המסכנים את התנועה.

תופעת חציית מסילת הברזל הפכה לתופעה מוכרת שגבתה בשנים האחרונות את חייהם של עשרות בני אדם. בחמשת החודשים האחרונים של שנת 2006 נרשמו 800 דו"חות לנהגים שחצו מפגשי מסילת רכבת באור אדום. מופז החליט על הוספת עבירות אלה לרשימת העבירות המאפשרות השבתת רכב בעקבות עבודת מטה משותפת למשרד התחבורה ולמשטרת ישראל. זאת, לאחר שהתברר כי חל גידול במספר העבירות החמורות המבוצעות על ידי נהגים.

רכבת ישראל עושה בחודשים האחרונים מאמצים רבים למגר את התופעה באמצעים שונים, בהם הצבת תצפיתנים - שלא הוכיחה עצמה עד כה - וכן על ידי הצבת רדארים, האמורים לגלות ולהתריע מפני מכשולים על המסילה מבעוד מועד.

במשרד התחבורה ציינו, כי רשימת העבירות בגינן ניתן להשבית רכב כוללת כיום 13 עבירות חמורות, בהן: נהיגה בשכרות, נסיעה בזמן פסילה, הסעת נוסעים בשכר - מעל למספר מותר, נהיגה ברכב שהורד מהכביש, נהיגה עם רשיון נהיגה שנפסל ונהיגה ללא מלווה - לנהג חדש. על פי תקנות התעבורה, יכול קצין משטרה להורות על הפסקת שימוש ברכב בסמוך לביצוע העבירה. זאת, לתקופה של 30 יום בעבירה ראשונה, ולתקופה של 60 יום בעבירה חוזרת תוך שלוש שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully