וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דקאר: הענק היפני מתעורר

ירון אדרי

16.1.2007 / 9:49

מיצובישי עדיין לא מצליחים לנצח, אבל עקשנותם משתלמת. פולקסווגן מתחילים להיסדק תחת הלחץ. האם לעולם חוסן?

נתחיל בזה שארבעה רכבי מיצובישי נמצאים בין חמשת הראשונים היום. נוסיף שאף אחד מהם לא במקום הראשון. למקום הראשון מגיע שלסר. ופולקסוואגן? רק שניים מנהגיה נכנסים היום לעשירייה הראשונה ואלה לא דה-ווילירס ולא סיינז אלא סוזה ומילר, שמנסים להציל מעט מהכבוד של היצרן הגרמני. הפרט המעניין ביותר היום, מעבר לתוצאות הסיום המפתיעות, הוא הדחתו של דה-ווילירס מהמקום הראשון בדירוג הכללי ע"י פטרהאנסל שרק אתמול סקרנו את עברו. אמנם פטרהאנסל עדיין לא ניצח במירוץ הנוכחי וגם היום הוא סיים שלישי אחרי עצירת תיקונים קצרה (אלפאנד מסיים שני), אבל זה מספיק לו.

הצלחתו של דה-ווילירס עד עכשיו ובעיקר בימים האחרונים, הפכה אותו לפייבוריט מוביל לניצחון אך כפי שכבר ראינו לא פעם, הכל יכול להשתנות בהינף יד. בק"מ ה-130 פורצת אש בתוך תא המנוע שלו כתוצאה מתקלה במגדש הטורבו והוא עוצר לכבתה. המשך המירוץ תלוי כעת רק בצוות הסיוע הטכני אבל דבר אחד בטוח, למקום הראשון יהיה בלתי אפשרי לחזור. סיינז נתקל גם הוא בבעיות אלקטרוניקה קלות אך הן לא מעכבות אותו הרבה ולמעשה הוא מוביל לאורכו של רוב המירוץ היום עד אשר ריכבו נעצר באופן פיתאומי. הוא מאבד דקות יקרות בניסיון להניע את הרכב כשסוזה ומילר עוצרים לעזור לו. נכון לזמן כתיבת שורות אלה, שעתיים ורבע לאחר ניצחונו של שלסר, אף אחד מהם לא מגיע אל קו הסיום. האם פרישתו של ואטנן שילשום היא רק ההתחלה?

לא רק המדינות האירופאיות בראש. היום גם לטביה ניכנסת לרשימת המנצחים עם האופנוען יאניס וינטרס שמצליח להקדים את קומה ודספרס. לקומה זה לא מפריע היות והוא מבוסס היטב במקום הראשון עם כמעט שעה יתרון על דספרס וכרגע יותר חשוב לו לסיים עם זמן טוב מאשר לסיים ראשון. ראו מיקרה פולקסווגן.

ההיסטוריה במספרים

מתחרי הדקאר מחולקים עפ"י קטגוריות: אופנועים, כלי רכב ומשאיות. הקטגוריות עצמן מחולקות לתתי קטגוריות אך בסופו של דבר ההתייחסות הרווחת היא לקטגוריית האב.
בדקאר הראשון בשנת 1979 התחרו 90 אופנועים, 80 כלי רכב ו-12 משאיות. רק 74 מתוכם סיימו. בשנה שעברה היה מספר האופנוענים הגדול ביותר בהיסטוריה, 232 ורק הדקאר הנוכחי שבר אותו עם 250 אופנועים. מספר כלי הרכב הגדול ביותר היה בשנת 1985 עם 362 כלי רכב (187 השנה). 109 משאיות הגיעו לדקאר של 1988 ומספר זהה ב-1991 (88 השנה).

  • עוד באותו נושא:
  • דקאר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully