וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב.מ.וו סדרה 1 מתרעננת

16.1.2007 / 12:28

המכונית הקטנה בהיצע ב.מ.וו קיבלה גרסת 3 דלתות חדשה ומנועים חסכוניים יותר. בקרוב אצלנו

הב.מ.וו סדרה 1 היא לבטח לא המכונית היפה ביותר ביצע של החברה הבווארית בשנים האחרונות. אולם, גם ללא העיצוב החריג, מרבית הצרכנים עדיין לא התרגלו לתפישה של מכונית קטנה כל כך מתוצרת ב.מ.וו. על כל פנים, הסדרה 1 של ב.מ.וו נשלחה לרענון קל של אמצע החיים וחזרה עם פנים מתוחות קלות ועם גרסת 3 דלתות חדשה ובעיקר עם מנועים חסכוניים יותר.

בהיצע הסדרה 1 נמצאות לא פחות מ-6 גרסאות מנועים; גרסת הדיזל d118 נחשבת לחסכונית ביותר עם צריכת דלק משולבת של 21 ק"מ לליטר וכן שאר הגרסאות (i116, i118, i120 וה-d120) מציגות שיפור של כ-24 אחוזים בצריכת הדלק. האחרונה והחזקה ביצע היא ה-i130 המצוידת במנוע 6 צילינרים המפיק 265 כ"ס ו-6 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש.

החיסכון בדלק הושג בעזרת שתי מערכות עיקריות; אלטרנטור "חכם" ומערכת ה'סטרט-סטופ'. הראשונה, תפקידה לשלוט על חיבור האלטרנטור למנוע ובעצם להפעילו רק ברגעים בהם נדרשת טעינה למצבר. זאת בניגוד למנועים רגילים בהם האלטרנטור מחובר תמיד למנוע ומכביד על פעולתו. המערכת השניה תפקידה לכבות את המנוע בזמן עמידה במקום ולהדליקו שוב חשמלית עם התחלת הנסיעה. כך למעשה נחסך דלק רב במקרים בהם הרכב עומד בסרק במקומו.

בנוסף לכך, גרסת ה-5 דלתות המוכרת זכתה לשינויי עיצוב קלים בתוך תא הנוסעים ובעיקר בחזית הרכב; גריל הכליות המפורסם של ב.מ.וו הוגדל במעט כדי לשפר את זרימת האוויר לתוך המנוע, הספוילר הקדמי נונמך כדי להגדיל את פתחי יניקת האוויר ופנסי החזית הושחרו במעט כדי להקנות לה הופעה מעט יותר אגרסיבית. מאחור הסתפקו המעצבים בהגדלת הפגוש.

בשיחה שנערכה עם יבואן ב.מ.וו לישראל נמסר לנו כי גרסת ה-3 דלתות החדשה לסדרה 1 תגיע לישראל, אך רק עם מנועי הבנזין, משום חוסר כדאיות הדיזל בימים אלו. מחירים טרם נקבעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully