וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דקאר: קטארזיס

ירון אדרי

17.1.2007 / 9:16

לילה לבן למכונאים, לילה מפחיד לאופנוענים ושנת לילה מאושרת בקטאר

כניראה שדבר כבר לא יעזור; מיצובישי לא הולכים לנצח אף יום בדקאר. מחר, המתחרים יעשו דרך של 280 ק"מ ללא מדידת זמנים מה שמותיר להם רק ארבעה ימים נוספים בכדי לנסות ולעשות זאת, אך עם סטטיסטיקה כמו עד עכשיו קשה להתמודד. דבר אחד בטוח. הם מעדיפים את הניצחון הכללי. אם נמשיך לחקור את הסטטיסטיקה, כניראה שגם פולקסווגן לא ינצחו יותר וכשהענקים לא נוגעים באוכל, יש מי שיגנוב להם אותו והיום היה זה נאסר אל-עטייה הקטארי בב.מ.וו, שהצליח סוף סוף לקבל את המגיע לו. אל-עטייה הראה נהיגה עיקבית לאורך כל ימי המרוץ כשהוא תמיד ממוקם בעשיריה הראשונה ולאלוף הראלי הבילתי מעורער של המזה"ת מגיע לקחת עוד הישג בקריירה המפוארת שלו. רק לסבר את האוזן, אל-עטייה מחזיק בתואר אלוף העולם של ה-PWRC לשנת 2006.

מאחור כלום לא השתנה. מיצובישי מסיימים לפני פולקסווגן כשמסוקה שני, פטרהאנסל רביעי (מגדיל את הפער בפיסגה), אלפאנד שישי, ורומא שמיני. מילר מסיים שלישי וחברו לקבוצה סיינז שמצליח להתאושש מעט מיום האתמול מסיים חמישי. דה ווילירס, שהמקום הראשון נשמט ממנו, מתאושש חלקית ומסיים במקום ה-15 אבל בואו נחזור רגע לאתמול. סיינז ניתקל אמש בבעיות אלקטרוניות אך לא רק. רצועת הטיימינג שלו השתחררה וגרמה לפעולה לא תקינה של המנוע ולבסוף הוא מסיים בפער של שבע ורבע שעות מהמנצח. דה-ווילירס נתקל בבעייה דומה במנוע שגרמה למעבר שמן לכיוון מגדש הטורבו הלוהט מה שיצר התלקחות בתא המנוע (לא לזה התכוונו כשהגו את המושג "מנוע בעירה פנימית") והוא מסיים שעה וחצי אחרי סיינז. הצוות הטכני ניגש ישר לעבודה כשהחלפת ראשי המנוע היתה החלק היותר פשוט שלה ולאחר ליל שימורים סיימו את העבודה אלא שלדה-ווילירס זה עזר פחות.

לקארלוס סוזה היום התחיל בצורה חלומית ולו בגלל שזהו יום הולדתו אבל איך אומרים אצלנו, לדקאר חוקים משלו. בעיה במערכת ההנעה משביתה לו ציר אחד והוא נאלץ לדדות בלי ההנעה הכפולה אל המקום ה-53. לפחות היה לו זמן לחשוב איך זה להיות בן 41.

ובאופנועים עולם כמינהגו רוכב. רודריגז הפורטוגלי מנצח היום ובמקום השני כרגיל נמצא קומה שמקדים את דספרס. לקומה יתרון של 55 דקות על דספרס כך שכל שנותר לו הוא להמשיך ולסיים לפניו וגם אם הוא יפספס מעט הניצחון מובטח לו.

להיות אופנוען זה כלל לא קל. בואו ננסה להבין מה עובר עליהם במהלך המירוץ. בכדי לשמור על יציבות הם עומדים כמעט לאורך כל הדרך, כל רכב שעובר אותם מותיר להם ענני אבק ומזג האוויר פוגע בהם ישירות (שמש, רוחות ועוד). אתמול קיבלנו דוגמא נוספת לפגיעותם כשההונגרי יאניס דסי נאלץ להעביר את הלילה במדבר בקור חודר עצמות בגלל שהמשאית שתפקידה לאסוף את הפורשים (בתרגום פשוט היא ניקראת "רכב מטאטא") פיספסה אותו. אם הוא היה ברכב, היה לו פחות מפחיד וקר. בעצם, אם היה לו רכב בטוח לא היו מפספסים אותו.

ההיסטוריה במספרים

אתמול ציינו את מספר המשתתפים הגדול ביותר בכל קטגוריה. היום נסתכל על המספרים ההפוכים. השנה מתחרים בדקאר 250 אופנוענים. שנת 1993 הייתה שנת השפל של הדקאר כשבסה"כ התחרו 153 מתחרים (האם מלחמת המפרץ פגעה במירוץ?). באותה שנה היה מספר המכוניות הנמוך ביותר בתולדות הדקאר, 65, כמו גם באופנועים, 46. שנת השפל של המשאיות הייתה ב-1980 כשרק 10 משאיות התייצבו אך שנת 1989 עלתה עליה עת לא התחרו משאיות בכלל.

  • עוד באותו נושא:
  • דקאר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully