וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה, מיני קופר דיזל

קוב ליאני

17.1.2007 / 9:56

מיני חושפת תמונות ופרטים ראשונים של המיני ONE והקופר דיזל החדשות שיחשפו בתערוכת ז'נבה

המיני המתוקה של ב.מ.וו מוגדרת כהצלחה מסחררת באירופה, ובקרוב גם בארה"ב. איש כמעט לא ציפה שה'קאמבק' של המותג הבריטי בידי ידיים גרמניות יצליח כל כך. לפני מספר חודשים בישרנו לכם על החלפת המיני קופר בדור החדש שזכה לעדכונים רבים, אך גם שמר על התצורה החמודה של המיני.

היום, חושפת מיני גם את הגרסה העממית של המיני וזו קרויה ONE. זו למעשה תהיה גרסת הבסיס לגרסאות המיני והיא תוצע עם מנוע הנפח 1.4 ליטר בנזין המפיק 95 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-14.2 קג"מ ב-4,000 סל"ד. הביצועים עומדים על 10.9 שניות בהאצה ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית של 185 קמ"ש וצריכת דלק ממוצעת של 17.5 ק"מ לליטר. מנוע זה הוא למעשה גרסה מוקטנת של מנוע ה-1.6 ליטר שפותח בשיתוף עם פיג'ו וסיטרואן, אך הוא מוסיף את מערכת הוולווטרוניק של ב.מ.וו לתזמון השסתומים.

המיני השניה והמעניינת יותר, היא הקופר שלראשונה בכל הזמנים מצוידת במנוע דיזל! בחזיתה של המיני הקטנה החליטו המהנדסים הגרמניים למקם מנוע דיזל בנפח 1.6 ליטר המפיק 110 כ"ס ב-4,000 סל"ד ו-24.4 קג"מ ב-1,750 סל"ד במצב הסטנדרתי. במקרים של דרישת עומס מלא, מנוע זה מציע העלאת לחץ גדישת הטורבו, מה שמעלה את המומנט ב-2 קג"מ נוספים המתקבלים ב-2,000 סל"ד.

מנוע זה נעזר במיטב הטכנולוגיה הקיימת כיום במנועי דיזל; הזרקה ישירה בטכנולוגיית מסילה משותפת בלחץ של 1,600 באר, טורבו עם גיאומטריה משתנה וכן מסנן חלקיקים המפחית משמעותית את זיהום המנוע.

הביצועים של הקופר דיזל אינם חורכי אספלט, אך ספק אם יאכזבו את האירופים חובבי הדיזל; 9.9 שניות חולפות בהאצה מעמידה ל-100 קמ"ש, המהירות המרבית עומד על 195 קמ"ש ועם כל זה, צריכת הדלק בנסיעה משולבת עומדת על 22.7 ק"מ לכל ליטר. בהחלט נאה.

יבואן ב.מ.וו לישראל מוסר כי כל גרסאות הבנזין של המיני יגיעו ארצה, אך הקופר דיזל לא תגיע משום שבישראל לטענתו, אין ביקוש לכלי רכב לוגמי סולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully