וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנוע 1.6 ליטר חדש לפיג'ו

19.1.2007 / 8:51

שיתוף הפעולה עם ב.מ.וו הביא לפיג'ו וסיטרואן מנוע חדש וחזק וגם תיבת הילוכים טיפטרוניק מבית פורשה

שיתופי הפעולה בתחום הרכב בין יצרניות יריבות לכאורה, אינו נחשב לנדיר. מרבית היצרניות הגדולות נעזרות בפרויקטים משותפים עם חברות אחרות בייצור רכיבים שונים, או אף כלי רכב שלמים, מתוך המטרה להוזיל את עלויות הייצור. הפעם, נספר לכם על שיתוף הפעולה בין פיג'ו סיטרואן אל יצרנית הפרימיום הבווארית ב.מ.וו.

שתי חברות הענק החליטו ליצור יחד מנוע חדש בנפח 1.6 ליטר אשר ישרת את שתי החברות. אצל ב.מ.וו, מנוע זה יניע כמה מגרסאות המיני החדשה ובקרב פיג'ו סיטרואן אנו נראה אותו בשלל דגמים, אך קודם ב-207 החדשה. בניגוד למנוע ה-1.6 ליטר הקודם שהפיק 110 כ"ס, זה החדש מוסיף 10 סוסים (120 כ"ס ב-6,000 סל"ד) בעזרת שימוש בטכנולוגיית הוולווטרוניק של ב.מ.וו. וכן נתון המומנט עומד על 16.6 קג"מ ב-4,250 סל"ד.

מערכת הוולווטרוניק למעשה שולטת על כמות כניסת האוויר למנוע על ידי מידת פתיחת השסתומים. כך למשל מחסך השימוש במצערת הקונבנציונלית הבנויה בצורת פרפר. בפיג'ו מסבירים כי הפרפר של המצערת מהווה הפרעה לזרימת האוויר על ידי יצירת מערבולות מיותרות. מכן שהעדרו של פרפר זה גורמת לפעולה יעילה יותר של המנוע ובכך לעליה בהספק והורדה בכמות המזהמים וצריכת הדלק.

חדשה מרעישה נוספת מגיעה בעקבות החלפת המנוע: פיג'ו וסיטרואן צפויות לזנוח את השימוש בתיבת ההילוכים AL4 בה צוידו מכוניותיהם בעלות מנועי ה-1.6 ליטר. המנוע החדש ישודך לתיבת הילוכים טיפטרוניק מתוצרת פורשה, בדומה לזו הקיימת בדגמי פולקסווגן, אך רק עם ארבעה הילוכים.

מנוע ותיבת הילוכים אלו יגיעו לישראל כחלק מהגעת ה-207 בסביבות החודשים אפריל-מאי השנה.

  • עוד באותו נושא:
  • פיג'ו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully