וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחלה מוראלית ל-WRC

ירון אדרי

19.1.2007 / 23:55

עם פתיחת הסבב הראשון לעונת 2007 במרוצי הראלי אנו עושים סדר בבלאגן. מוכנים? היכון, רגע!

כולנו זוכרים את הגיבור הכיתתי עם המשפט השגור בפיו: "אני מנצח אותך ביד אחת". יופי לך, גיבור גדול על חלשים, נראה אותך מול מישהו ברמה שלך. זה היה כשהיינו קטנים ואני אישית לא האמנתי שניתן לנצח מישהו ביד אחת עד שגדלתי וניתקלתי בסבסטיאן לואב הצרפתי. לואב בן ה-32, למי שעדיין לא מכיר, הוא הנהג המוביל בשנים האחרונות בעולם הראלי. הגיבור אם תירצו. לקראת תום עונת 2006, שבר לואב את ידו מה שהשאיר למרקוס גרונהולם את האופציה התיאורטית לקחת לו את האליפות אבל מה, כניראה שלואב לא ממש צריך להיות שם בכדי שגרונהולם יכשל במשימה ובסופה של עונה לוקח הצרפתי את האליפות בהפרש של נקודה. הוא ניצח אותו ביד אחת. בסוף השבוע הקרוב תצא אליפות העולם לעונת 2007 כשלואב החלים מהשבר בידו אך לא בצורה מלאה. תוסיפו לכך את העובדה שהוא ינהג ברכב חדש לחלוטין (C4) ותקבלו משימה קשה מאוד להשגה. ביד אחת זה כבר לא יהיה.

המירוץ הראשון יפתח באופן המסורתי במונטה-קארלו אלא שהפעם חזרו מארגני המירוץ אל קיטעי הנהיגה המרהיבים ביותר מהעבר הרחוק להם משקל היסטורי רב. לנהגים, שרובם לא ביקר כאן מעולם, לא יהיה זמן להינות מהנוף. מזג האוויר למירוץ עומד בסימן שאלה גדול בעיקר באיזור המיועד כשהצפי הוא למושלג חלקית עד בהיר. נכון לרגע זה כבר בוטלו קטעים מהמירוץ בגלל הסכנה שצפויה לאלפי הצופים שעתידים להגיע.

מה יהיה לנו שם?

העליות והירידות בפופולאריות לה זוכה הסידרה ויוקרתה הפחותה יחסית בעולם הספורט המוטורי העולמי הביאה לא אחת למשברים, בעיקר ליצרנים. קבוצות גדולות פורשות ומפנות את כספם לענפים אחרים. בטויוטה למשל, מעדיפים להשקיע את כספם בקבוצת הפורמולה1 למרות שהראלי יותר דומה לתוצרתם וקבוצות אחרות, כמו סקודה ומיצובישי, מעדיפות להתחרות רק בחלק מהמירוצים. פיג'ו גם היא כרגע בחוץ ואם ניגש אל קבוצות מהעבר כמו אודי, מיני ופורשה, ניראה שגם הם לא חושבים לחזור.

סיטרואן C4: ההימור הגדול ביותר העונה מגיע מבית סיטרואן שמחליפים את הקסארה, הרכב המצליח ביותר של השנים האחרונות. בחמש השנים האחרונות הראתה הקסארה תחרותיות בכל מירוץ אליו הגיעה בין אם היה בשלג, בעפר או באספלט הרבה בזכות סבסטיאן לואב אותו הזכרנו קודם. החיבור בין לואב למכונה יצר יישות ברמה אחת לפחות מעל כולם. בשונה מהסטיגמה הנהוגה בישראל, אחד הפרמטרים העיקריים שעזר לסיטרואן הוא האמינות כשתקלות טכניות הן דבר נדיר ביותר אצלם. בשנה שעברה יצאו בסיטרואן לשנת שבתון על מנת להיערך לעידן מחליפת הקסארה, ה-C4.

לואב, שמרבית שנותיו נעשו בסיטרואן, עבר לקבוצת קרונוס המריצה קסארה פרטית ובתמיכת היצרן לקח את האליפות. אל לואב יצטרף דני סורדו הספרדי שנהג איתו בעונה הקודמת בקרונוס. גם לסורדו עבר סיטרואני ובשנת 2005 הוא הוביל את ה-C2 לאליפות ליגת הג'וניורים ובשנה שעברה הגיע אל הליגה הבכירה בה ביקר שלוש פעמים בפודיום. נסיונם של השניים עם היצרן הצרפתי מוכח אך השאלה היא האם הרכב החדש ילך בעיקבות קודמו.

קרונוס סיטרואן קסארה: הקבוצה הפרטית מבלגיה תמשיך להריץ את הקסארה הותיקה והטובה אלא שהפעם יהיו אלה מנפרד סטוהל ודניאל קרלסון הנהגים. קרונוס איחדו כוחות עם קבוצת OMV שבשנה החולפת הריצה את הפיג'ו 307 ולמרות שהשנה הם לא יהנו מתמיכת היצרן כפי שקרה בשנה שעברה, הם מקווים כי עם השילוב של הרכב המוצלח והנהגים המנוסים לא תיעלם התהילה.

פורד פוקוס: הפוקוס RS היתה האופוזיציה היחידה למעשה בשנה החולפת לסיטרואן. מרקוס גרונהולם הותיק ומיקו הירבונן הצעיר, התגלו כשילוב מוצלח למכונה שהשנה שודרגה בכל פרמטר אפשרי. כשמכניסים לכף המאזניים את הפוקוס המשתפרת וה-C4 החדשה, סביר כי לפורד היתרון אך את זה נוכל לגלות רק במהלך העונה.

פרט לקבוצה הרשמית, ירוצו שתי קבוצות נוספות. סטובארט החלה את דרכה בשנה שעברה והשנה ניראה כי תישתתף בכל הסבבים כשאת ההגה יתפסו לסירוגין שניים מהשלושה: מתיו ווילסון, יארי-מאטי לטבאלה והנינג סולברג שהצלחותיו בעונה הקודמת קנו לו את מקומו גם העונה.

קבוצת מונצ'י תיתחרה רק בעשרה מירוצים בפוקוס 2006 כשהמטרה העיקרית היא לבנות שלד יציב לעתיד. נהגיה הארגנטיניים, לואיס פרז קומפנק וחואן פאבלו ראייס, מקווים להצליח אך אופיים הלטיני כבר משחרר איום בכל הקשור לראלי הביתי וראלי מקסיקו.

סובארו אימפרזה: הקבוצה היפנית אינה ניכנעת בעוד שיריבתה העיקרית, מיצובישי, ניכנעה מיזמן. מאז אליפותם האחרונה עם פטר סולברג בשנת 2003 ניראה כי הקבוצה תקועה ברוורס. כל נסיונותיהם לשפר את הרכב לא צולחים ולזכותם נירשמו פרישות ותאונות מביכות, בעיקר בשנה החולפת. סולברג מצהיר כי השנה החולפת דווקא מהווה עבורו ציון דרך חשוב מאוד בקריירה והכישלון הוא שזורע בו את המוטיבציה והאופטימיות. כריס אטקינסון ינהג באיפרזה השנייה ובסובארו מקווים כי הרכב החדש, שיוצג רק במירוץ הרביעי בעונה, יביא להם את הניצחונות המיוחלים.

מיצובישי: הקבוצה ששלטה בענף בסוף שנות התשעים יצאה לחופש ארוך. השנה הם מקווים לחזור בחלק מהמירוצים במטרה להכין את הרכב טוב יותר לעונת 2008 בה הם יחזרו להתחרות באופן מלא. טוני גרדמייסטר ואלוף המזה"ת, חאליד אל קאסימי, יהיו הנהגים.

סקודה: רד בול שהריצו את הפאביה בשנה החולפת, לוקחים גם כן שנת שבתון כמיטב המסורת ופרט להודעתם כי יתכן ויופיעו בכמה מירוצים העונה, עתידם לוטה בערפל.

השנה יכלול הסבב 16 מירוצים כאשר השינויים העיקריים הם הורדת הראלי הקפריסאי, הטורקי והאוסטרלי והחלפתם בנורווגיה, פורטוגל ואירלנד.

עכשיו אנו מגיעים לשלב ההימורים. ליבי עם סבסטיאן לואב ואני לא אכחיש את רוצני לראותו גם השנה עם תואר האליפות אך כעת יש להכניס גם את המוח לעניין. העובדה כי בצד אחד של המיתרס ישנה C4 חדשה לגמרי ומנגד הפורד וגרונהולם המצויינים, גורמים לי להמר כי דווקא להם יהיה היתרון אבל בהסתייגות אחת. כל עוד תישמור הסיטרואן על האמינות ולא תיקלע למחלות ילדות, ידם תהיה על העליונה.

ולהלן תאריכי המירוצים השנה

19-21/01/2007 – מונטה קארלו

09-11/02/2007 – שוודיה

16-18/02/2007 – נורווגיה

09-11/03/2007 – מקסיקו

30/03-01/04/2007 – פורטוגל

04-06/05/2007 – ארגנטינה

18-20/05/2007 – איטליה

01-03/06/2007 – יוון

03-05/08/2007 – פינלנד

17-19/08/2007 – גרמניה

31/08-02/09/2007 – ניו זילנד

05-07/10/2007 – ספרד

12-14/10/2007 – צרפת

26-28/10/2007 – יפן

16-18/11/2007 – אירלנד

30/11-02/12/2007 – בריטניה

  • עוד באותו נושא:
  • wrc

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully