וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופת חיסכון

ירון אדרי

22.1.2007 / 13:20

הרכב ההיברידי מתקדם עוד צעד אחד קדימה. סיטרואן משדכת מנוע חשמלי אל מנוע הדיזל המוכר שלה

עם מנועי ה-HDI שלהן, הציגו פיג'ו וסיטרואן טכנולוגיות חדשות להשגת יותר כוח ממנועי דיזל תוך הפחתה בצריכת הסולר. כעת מציגים בסיטרואן את ה- C4 ההיברידית שלוקחת את החיסכון לשיאים חדשים. מדובר למעשה בשילוב של מנוע חשמלי בעל 31 כוחות סוס, עם מנוע ה-HDI המוכר בנפח של 1.6 ליטר שהספקו הופחת ל-92 כ"ס והמומנט ל-21.9 קג"מ הזמינים במלואם כבר ב-1750 סל"ד. צריכת הדלק הממוצעת המשולבת עומדת כעת על 29.5 ק"מ לליטר סולר כשהנתון המעניין יותר נוגע לפליטת ה- CO2, בה נרשם שיפור של כ- 40% כאשר הם פולטים יחדיו 90 גרם לק"מ נסיעה.

פעולת המנועים מחולקת לנהיגה עירונית ובינעירונית. עד למהירות של 50 קמ"ש, אחראי המנוע החשמלי להנעת הרכב כשמנוע הדיזל נמצא במצב "סטנד-ביי". הכוח שמפיק המנוע מספיק בכדי לנייד את הרכב בנוחות ובזריזות. אם חשקה נפשו של הנהג להאיץ חזק יותר, מנגנון ה"סטופ אנד סטארט" ידאג להעיר את מנוע הדיזל מיידית בהתאם לכובד הרגל על הדוושה. התאוצה למאה קמ"ש אורכת 12.4 שניות, זמן זהה בדיוק לתאוצת דגם הדיזל המקביל החזק יותר (110 כ"ס).

הטענת הסוללות נעשית ע"י אגירת האנרגיה "המבוזבזת" בזמן הבלימה. ייחודה של המערכת היא שגם במקרה של סוללות ריקות, לא תהיה בעיה להניע את הרכב ולנסוע בעזרת מנוע הדיזל. המנוע החשמלי יחליפו מייד לאחר טעינת הסוללות המהירה. מסך צבעוני (NaviDrive) שעומד לרשותו של הנהג, מראה באופן תמידי את חלוקת הכוח בין המנועים ואת מצב טעינת המצברים. בסיטרואן מציינים כי המסך יאפשר לנהג להבין את המערכת טוב יותר ובכך להביאו לנהיגה חסכונית יותר.

סיטרואן לא השקיעו רק בשילוב בין המנוע החשמלי לדיזל בכדי להשיג חיסכון. רכב התצוגה שנבחר הינו דגם הקופה בעל המבנה האווירודינמי ומקדם הגרר הנמוך (0.28), אבל הפרט החשוב יותר הוא גיר הסנסו-דרייב האלקטרוני. לגיר שישה יחסי העברה וניתן לבחור בין מצב דינמי (ידני ללא קלאץ') וחסכוני מלא, בו בוחרת המערכת את ההילוך החסכוני ביותר.

שוק רכבי הדיזל באירופה מפותח מאוד כשהלקוחות מחפשים רכבים יותר ויותר חסכוניים מבלי לוותר על חוזקם. 70% מהמכוניות שנמכרו בצרפת בשנת 2005 לגמו סולר והמגמה בעלייה. בסיטרואן מקווים לקחת את השוק צעד אחד קדימה עם ה- C4 ההיברידית כך שבנוסף ליתרונותיו הפיננסים, יקבלו הלקוחות רכבים נעימים ביותר לנהיגה בתוך העיר וחזקים מספיק מחוצה לה.

  • עוד באותו נושא:
  • סיטרואן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully