וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דג מוזר

ירון אדרי

22.1.2007 / 17:19

מה עושה חולה רכב יצירתי שמגיע לגיל בגרות? בונה את מכונית העל הבאה בחצר ביתו

לוק שרטראן הקנדי עוסק בתחום הרכב מעל 20 שנה. ברזומה שלו ניתן למצוא עיצוב ובניה בפיברגלאס ובסיבי פחמן, שיפור רכבי על ואפילו קריירה קצרה במסלול המירוצים. בגיל 46 החליט לוק שהגיע לבשלות ושזה הזמן לבנות מכונית על משלו. לאחר שנתיים של תכנונים הוא מציג את אב הטיפוס בעל השם המוזר לוקוס.

את ההשראה קיבל לוק מכל אותן מכוניות על ששיפץ ושיפר במשך השנים אליהן הוסיף תבלינים פרי מוחו היצירתי. כך למשל ניתן למצוא דלתות שנפתחות בלחיצת שלט, מצלמה אחורית המשדרת ישירות למראת ה-LCD הפנימית וחישני קירבה 360 מעלות. בדומה למקלארן F1 האלמותית, גם כאן נוכל למצוא רכב תלת מושבי כשמושב הנהג ממוקם במרכז. לוק לא חסך בתוספות ואת זמנו של הנהג תנעים מערכת סאונד היקפית 5.1 ומערכת בקרת אקלים אלקטרונית תדאג לאזן את חום גופו.

את נתוני מנוע ה-V8 על 8.2 הליטרים שלו לוק אינו חושף. הוא רק מציין שההספק יעמוד בתחום שבין 550 ל-1000 כוחות סוס. הכוח הסודי יעבור אל הגלגלים האחוריים בעזרת גיר שישה הילוכים ידני ודיפרנציאל נינעל שניהם במעטפת כל אלומיניום. בכל אחת מפינות שלדת סיבי הפחמן נמצא מתלי עצמות עצה כפולות ומערכת בולמים גם הם מבית היוצר של לוק. לא פחות מרשימה היא מערכת הבלימה תוצרת AP רייסינג בשילוב דיסקים מאווררים בקוטר 15 אינטש (!) מקדימה ו-14 מאחור.

אב הטיפוס הבלתי גמור מוצג בתערוכת הרכב במונטריאול שמתקיימת השבוע. בנפרד לו מוצג המנוע האימתני. בהזדמנות זאת מציין לוק שרטראן כי המוצר המוגמר יוצג לקראת הסתיו הקנדי הקרוב ואז גם יחל פנקס ההזמנות להתמלא ב-400 קונים מאושרים בלבד. המחיר אגב עומד על 330 אלף דולרים קנדיים שהם כ- 1.2 מליון שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully