וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקיפות מוחלטת

ירון אדרי

23.1.2007 / 18:54

סדנת רינספיד השוויצרית ממשיכה להפתיע. הפעם הם מציגים רכב שקוף לחלוטין מונע אתנול

לפני שלושים שנה הקים פראנק רינדרקנכט את סדנת רינספיד בציריך. הסדנא הביאה לעולם יצירות דמיוניות, חלקן מבוססות על דגמים מוכרים. ברינספיד מנסים כל הזמן להמציא את הגלגל מחדש ולא אחת הם גם מצליחים בכך. כך למשל הציגו את רכב התצוגה ספלאש, שהופך בין רגע לרחפת מים הניתן לשימוש באגמי שוויץ המרהיבים. רכב נוסף שהתבסס על הפורשה 911 קאררה, קיבל את השם זאזן לא לפני שהחליפו לו את הגג בחופת בועה שקופה.

ברינספיד החליטו לקחת את השקיפות צעד אחד קדימה ולכבוד יום הולדתם השלושים, שיחררו פרטים על רכב התצוגה החדש העונה לשם איקססיס (eXasis). מדובר ברכב דו מושבי פתוח בעל מרכב שקוף לחלוטין כולל הרצפה. "מדובר על הפיכת רעיון הזוי לרלוונטי", מציין רינדרקנכט ומוסיף כי מדובר ברעיון חלוצי.

החדשנות חודרת גם מבעד המעטה השקוף אל המנוע הנעזר במגדש על. 750 סמ"ק בלבד ושתי בוכנות, יפיקו 150 כוחות סוס ידידותיים לסביבה. הפתרון ברינספיד הוא שימוש באתנול המפחית את פליטת המזהמים. המנוע גם לא צריך להתאמץ הרבה כיוון שתודות לשימוש בחומרים פלסטיים, משקלו של הרכב יעמוד על 750 ק"ג בלבד. 4.8 שניות למאה ומהירות מרבית של 210 קמ"ש, מבטיחים הנאה מרובה אך גם בנסיעה איטית היא מובטחת, הנהג ושותפו לנסיעה לא יפספסו את הנוף מסביבם ומתחתם.

הרכב יוצג בתערוכת ז'נבה בחודש מרץ הקרוב, עת יציינו ברינספיד 30 שנות פעילות לסדנא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully