וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקליאו עולה על המסלול

ירון אדרי

24.1.2007 / 13:27

עם 52 מכוניות שנבנו במיוחד, מסתערת הקליאו על מסלולי המירוצים בבריטניה. אצלנו? לא בקרוב

כששואלים מהו ספורט מוטורי, סביר להניח שהתשובות שנקבל יהיו אדרנלין, מהירות ומשוגעים. הבעיה היא שאנו שואלים את האנשים הלא נכונים. אם נפנה את אותה שאלה ליצרני המכוניות, נקבל שתי מילים: פרסום וכסף.

היצרנים השונים בוחרים להשקיע בספורט המוטורי ע"י הקמת מחלקות ספורט מיוחדות שכל תפקידן הוא ליצור מכונית מירוץ מנצחת. פרט ליוקרה המתלווה להשתתפות, מהווים המירוצים פאן שיווקי למוצרי החברה כשהמכונית המנצחת מופיע על גבי שלטי הפרסומת. כך נוכל למצוא את סיטרואן ספורט בליגות הראלי, טויוטה ספורט בפורמולה1 ורנו ספורט גם כן בפורמולה1.

המיקוד לשווקים ספציפיים בעולם, יצר ליגות קאפ בהן משתמשים כל המתחרים במכונית זהה. ההבדל היחידי הוא בדרך כלל יכולת הנהג שהרצון להידמות לו יביא את הלקוח הפשוט אל אולמות התצוגה. אחת מהחברות המשקיעות ביותר בתחום היא רנו אשר פרט להשתתפותה רבת השנים בפורמולה אחת מקיימת מספר ליגות קאפ שונות, בעיקר באירופה.

כמידי שנה פותחת רנו את הקליאו-קאפ אלא שהפעם יתחרו לראשונה בדגמי הספורט המשודרגים של הקליאו דור שלישי בעל מנוע השני ליטרים ו-205 כוחות סוס. הצגתה של הקליאו לפני כחצי שנה יצרה רשימת הזמנות ארוכה ובשבוע שעבר נמסרו 52 מכוניות בצבעים לבן, אדום, כסף ושחור לקבוצות המירוצים. המכוניות עברו את השינויים הנחוצים בכדי להתאימן למסלול כמו כלוב התהפכות, הנמכת המרכב ועוד. השלוחה הבריטית של רנו ספורט בדקה בקפידה את כל המכוניות ואף חתמה את הגיר והמנועים על מנת למנוע רמאויות.

הקבוצות יחלו באימונים לקראת סוף פברואר והמירוץ הראשון ייערך במסלול ברנדס-האטצ' בראשון באפריל. מתי אצלנו? כנראה שנאלץ לחכות לקליאו דור הרביעי.

  • עוד באותו נושא:
  • רנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully