וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשק החדש של רנו

ירון אדרי

24.1.2007 / 17:50

אלופת הפורמולה1 בשנתיים האחרונות חושפת את מכונית המירוץ החדשה שלה לעונה הקרובה

בשבוע שעבר ערכה קבוצת רנו את המבחנים לרכב המירוץ החדש שלה, R27. למסלול הניסויים חרז שבספרד, הגיעו מעריצים רבים ששחררו תמונות ריגול לאינטרנט. היום חושפת רנו את ה-R27 באופן רשמי באמסטרדם.

השינוי הראשון שנראה לעין הם הצבעים להם זכתה המכונית החדשה לאחר סיום הסכמי המימון עם חברת טלפוניקה הספרדית. לצבעים החדשים אחראית חברת ההשקעות הבינלאומית ING איתה חתמה רנו על שיתוף פעולה לשנים הקרובות. ב-ING רואים באופן חיובי את הכיוון אליו הולכת הליגה היקרה בעולם והם רוצים להיות חלק מכך.

במהלך מבחני הניסוי עברו נהגי הקבוצה מעל ל- 2000 ק"מ במטרה לבדוק את אמינות הרכב וכמו כן לתת לנהגים את הניסיון הדרוש לקראת פתיחת העונה בחודש מרץ הקרוב. במהלך הניסויים נתקלו הקבוצה במעט בעיות אמינות אך לדבריהם מדובר בתקלות מינוריות שלא ישפיעו על התחרותיות שלהם.

גיר חדש בעל שבע יחסי העברה ישודך למנוע ה-V8 בנפח 2.4 ליטרים שאת הספקו משאירה הקבוצה בסוד. המנוע הותאם לתקנות המגבילות של 2007 כמו למשל הגבלת עבודת המנוע ל-19 אלף סיבובים בדקה. רנו תספק מנוע זהה גם לקבוצת המירוצים של רד בול.

מעטפת אווירודינמית מתוחכמת, תעזור להשאיר את המכונית על המסלול במהירויות הגבוהות אליהן היא מגיעה בפניות תוך הפרעה מינימלית להתקדמותה בישורות. על חוסר ניסיונם עם צמיגי הבריג'סטון, ינסו להתגבר ברנו ע"י מתן אפשרויות כוונון שילדה רבות ושימוש במערכת המתלים המוכחת שלהם שלא תוחלף.

לאחר פרישתו של פרננדו אלונסו, יוביל את הקבוצה ג'יאנקרלו פיסיקלה האיטלקי ואליו יצטרף הכישרון הצעיר מפינלנד, הייקי קובליינן. לפיסיקלה תהיה זאת השנה השלישית ברציפות ברנו והוא מקווה שהניסיון הרב שצבר יעזור לו לנצח מירוצים. "הקבוצה סומכת עלי ואני נחוש להשיב להם כגמולם". לקובליינן תהיה זאת השנה הראשונה כנהג בפורמולה1 והוא נחשב לאחד הכשרונות המבטיחים בספורט. קובליינן משתתף בחמש השנים האחרונות בפרוייקט השבחת הכשרונות הצעירים של רנו ואף שימש כנהג מבחן בקבוצת הפורמולה1. "אני נמצא בקבוצה שיכולה לתת לי את הכניסה הטובה ביותר לספורט" מציין קובליינן ומקווה גם הוא להחזיר מעט מהאמון שקיבל כל השנים. נהגי המבחן יהיו ריקארדו זונטה הוותיק ונלסון פיקה ג'וניור, בנו של אלוף העולם לשעבר.

מנהל הקבוצה, פלאביו בריאטורה, מנסה לענות בעוקצנות האופיינית לו לגבי עתיד הקבוצה כשעל הפרק עומד מין הסתם השינוי הפרסונלי (אלוף העולם בשנתיים האחרונות, פרננדו אלונסו עזב את הקבוצה לטובת קבוצת מקלארן-מרצדס). "ההצלחות שלנו נובעות מקבוצה מנצחת ושנת 2007 תוכיח זאת", אמר בריאטורה והוסיף "עונת 2007 תהיה קשה ובלתי צפויה כיוון שישנם שינויים רבים בקבוצות". למרות הכל הוא מאמין כי גם השנה תמשיך רנו להיות אחת מקבוצות הצמרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully