וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורפת האטום

ירון אדרי

29.1.2007 / 14:09

אריאל אטום נחשבה לאחת מה'קיט קאר' המהירות והמהנות ביותר באנגליה, ובכן, לא עוד. תכירו את ה-GTM 40TR

חברת GTM הבריטית משחררת את ה-40TR החזקה והמינימליסטית שבאה לקרוא תיגר על האריאל אטום המפורסמת. ה-40TR הנה מכונית הבנויה בקונספט הזהה לחלוטין לזה שהוביל את מהנדסי האטום; שלדת צינורות, מנוע מרכזי, שלד נטול גג, בעל מרכב פתוח מצדדיו ולו שני מקומות ישיבה בלבד . כמו באריאל אטום, גם מהנדסי GTM נעזרו במנוע משופר של ההונדה סיוויק טייפ R, וכאן הסתפקו עומד על 220 כ"ס. למנוע זה שודכה תיבת הילוכים ידנית ונתון התאוצה עוצר את השעון על קצת פחות מארבע שניות מעמידה ל-100 קמ"ש. המהירות הסופית מוגבלת ל-240 קמ"ש, מה שעשוי להיות מעניין מאוד ללא שימשה קדמית שתסיט את הרוח מהפנים.

נתון המשקל לא נמסר אבל מבט חטוף בתמונות מבטיח כי הוא יהיה קל מאוד. באותו מבט יהיו גם כאלה שלא יאהבו את המראה הכללי של הרכב, אבל סביר להניח שלקהל היעד זה ממש לא יפריע.

חברת GTM ממוקמת בקובנטרי אנגליה, עיר בעלת היסטוריה מוטורית מרשימה. החברה הוקמה בשנת 1967 ומאז התחרו רכבי החברה במירוצים באי הבריטי והביאו עשרות גביעים.
גם את ה-TR מקווה החברה להכניס אל המסלול כשהשינוי העיקרי יהיה שימוש במנוע המונע בביו-דלק אך נספר לכם כי ה-40TR צפויה להיות חוקית לגמרי לשימוש בכבישי בריטניה.

ולמי שחושב לקפוץ לביקור קצר באנגליה נספר שמחירו של ה-TR יעמוד על 15,000 פאונד (כ- 125,000 ש"ח) ושישכח מ"כל התוספות" ומהרצון להביאה ארצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully