וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעם ראשונה, פעם שניה, נמכר?

ירון אדרי

29.1.2007 / 15:23

מעל לחצי שנה שמכירת פרוטון המאלזית נמצאת בכותרות עולם הרכב. האם פולקסווגן היא הקונה הסופית?

דיווחים בעולם העסקים האסייתי, מגלים כי ייתכן ונסגרה סוף סוף עיסקת מכירתו של יצרן הרכב המאלזי, פרוטון. הקונה הפונציאלי הוא קונצרן פולקסווגן והשמועה הרווחת היא כי היצרן הגרמני ירכוש 51% ממניות פרוטון ובכך יחזיק בשליטה.

במהלך החצי שנה האחרונה, נפוצו שמועות רבות על מכירת פרוטון אך כניראה וכעת מדובר על ההסכם סופי היות ומקורות מתוך החברה מציינים את התאריך המדוייק בו תצא ההודעה לעיתונות, השמיני לפברואר. בין המועמדים הקודמים היו גם קבוצת ג'נרל מוטורס האמריקאית וקבוצת פיג'ו-סיטרואן הצרפתית, מה שמראה את כמיהתן של קונצרני הרכב הגדולים בעולם לשוק האסייתי.

יתרון נוסף לקניית פרוטון הוא הירושה שמגיעה בעיקבותיה; פרוטון מחזיקה ב-80 אחוז מחברת לוטוס הבריטית והשליטה ביצרן המאלזי תגרור אחריה גם עולם חדש לגמרי של טכנולוגיות ייצור סודיות של לוטוס. לוטוס היא בין היצרנים הבודדים בעולם אשר מייצרים רכבי ספורט טהורים כמו האליז על גירסאותיה השונות.

פולקסווגן מחזיקה כיום בשליטה על מספר חברות שאינן גרמניות כמו סיאט הספרדית, סקודה הצ'כית, למבורגיני האיטלקית ובוגאטי הצרפתית. האם מאלזיה ובריטניה יצטרפו לרשימה? נמתין לשבוע הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully