וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרייזלר נכשלת במבחני הריסוק

31.1.2007 / 9:47

ארגון הבטיחות האירופי מפרסם תוצאות מבחני ריסוק חדשים. קרייזלר מסרבים להשתפר

אחת למספר שבועות מפרסם ארגון הבטיחות האירופי NCAP מבחני ריסוק לכלי רכב החדשים. הפעם הגיעו לידיו ארבעה דגמי מכוניות: הקרייזלר וויג'ר, שברולט קפטיבה, פולקסווגן איוס והוולוו C30. אולם, בניגוד לציפיות לפגוש רמת בטיחות גבוהה, מבחן זה חשף שערורייה חדשה: הקרייזלר וויג'ר לא הצליח לעבור את ציון הבטיחות המינימלי של 3 כוכבים.

כלומר, במבחני הריסוק הקדמיים, השיג מוביל הנוסעים האמריקני ציון נמוך מאוד של שני כוכבים בלבד, כשהוא מציג סכנת חיים משמעותית ליושבים מלפנים. החוקרים מצאו כי גלגל ההגה פגע בצורה מסוכנת בצלעות הנהג, ברכי הנוסעים מלפנים נפגעו קשות מפגיעה בדשבורד ואף מספר חלקי פנים התעופפו ברחבי התא ופגעו בפני הנוסעים. רק נציין שהרכב הנבדק היה בעל הגה ימני ולא שמאלי כנמכר בישראל.

מאחור המצב היה טוב יותר עם ציון בטיחות של 4 כוכבים בהגנה על ילדים בשורת המושבים האמצעית. לעומת זאת, במבחן דריסת הולך הרגל, קיבל הוויג'ר ציון של אפס! כן, קראתם נכון – אפס! כלומר, שבמהירות דריסה של 40 קמ"ש, סיכויו של הולך רגל לשרוד את התאונה קלושים.

הבשורה המאכזבת ביותר מגיעה כאשר אנשי EURO NCAP גילו שציון הבטיחות לו זכה הוויג'ר אינו מצליח לעלות על ציון הבטיחות לו זכה עוד בשנת 1999. כלומר, ישנה מגמה ברורה של אי השתפרות בבטיחות כלי הרכב בקרייזלר.

קפטיבה, איוס ו-C30

שלושת מבחני הבטיחות שנעשו לשברולט קפטיבה (מגיעה מקוריאה), לפולקווסגן איוס (קופה קבריו) והוולוו C30 החדשה כבר נראו טוב יותר במציאות.

הקפטיבה של שברולט הצליחה להשיג 4 כוכבים מתוך החמישה האפשריים בהגנה על הנוסעים בעת תאונה חזיתית, שלושה כוכבים בהגנה על ילדים בשורת המושבים השניה ושני כוכבים בהגנה על הולך רגל בעת דריסה. לא מדובר כאן בציונים חריגים לטובה, אך הם מניחים את הדעת ומציגים את השיפור שעובר על החטיבה הקוריאנית של ג'נרל מוטורס.

הפולקסווגן איוס, מכונית הקופה הקבריו שנבחנה על ידינו לפני ימים ספורים הצליחה להשיג ציון נאה של 4 כוכבים בהגנה על הנוסעים בעת תאונה חזיתית, ציון מרשים של 4 כוכבים בהגנה על ילדים במושב האחורי וכן ציון של שני כוכבים בהגנה על הולך רגל בעת דריסה.

המכונית האחרונה, היא זו היחידה שהצליחה להשיג את הציון המרבי של 5 כוכבים בעת הגנה על הנוסעים בתאונה חזיתית והיא הוולוו C30. בעזרת שלד חזק ושלל כריות האוויר שבה, הצליחה הוולוו הקטנה להגן היטב גם על נוסעי המושב האחורי (ילדים) עם ציון של 4 כוכבים. אולם, במבחן דריסת הולך הרגל היא הצליחה להשיג ציון של כוכב יחיד.

התוצאות החדשות במבחני הריסוק אמנם מצביעות של כך שמרבית המכוניות החדשות היום מציעות רמת בטיחות נאותה לרוכשים, אך מסתבר שישנן יצרניות כמו קרייזלר אשר ככל הנראה מזלזלות במבחני הריסוק ובבטיחות נוסעיהן. זכרו את זה בפעם הבאה שאתם מבקשים לרכוש מכונית חדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully