וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי היקרה בהיסטוריה

ירון אדרי

4.2.2007 / 13:49

מכונית המירוץ של אודי משנת 1939 בדרך לשבירת שיא נוסף – המכונית היקרה בהיסטוריה שתימכר תמורת 8 מיליון פאונד

בשנות השלושים של המאה הקודמת, פיתחה חברת אוטו-יוניון הגרמנית את מכונית המירוץ טייפ D איתה שאפו להוביל את מירוצי הגראנד-פרי. התקנון דאז קבע נפח מנוע מקסימלי של שלושה ליטרים ולפיו פותח מנוע המירוץ על 12 בוכנותיו אליו שודך מגדש על להפקת 420 כ"ס. בשנת 1938 ניצחה הטייפ D את המירוץ האיטלקי והבריטי.

בשנת 1939 עבר הרכב ריענון שכלל הוספת מגדש על נוסף שהעלה את ההספק ל-460 סוסים ואת המהירות הסופית ל-330 קמ"ש. הפעם ניצחה המכונית גם את המירוץ הצרפתי והיגוסלבי כשהנהג המוביל בקבוצה הוא טציו נובולארי האגדי.

השנים חלפו ואוטו-יוניון הפכה להיות אודי. חלק ממכוניות המירוץ, שכונו "חיצי הכסף", שרדו עם השנים ונותרו בידי היצרן הגרמני. חלק אחר הגיע לידי אספנים עשירים. חלק נוסף ניתן למצוא דווקא במקומות שונים ומשונים כמו למשל ברוסיה כשלל מתקופת מלחמת העולם השנייה והכיבוש הסובייטי.

שתי המכוניות המנצחות שנמצאו מפורקות ברוסיה, אחת משנת 1938 והשנייה מ-1939, מצאו דרכן חזרה לאירופה בשנות ה-80 לאחר חיפוש של מעל 10 שנים. המכוניות שוחזרו ואחת מהן (זאת של 38) נמכרה לאודי. השנייה מוצעת כעת למכירה ע"י בית המכירות הפומביות קריסטיס.

המכירה תיערך ב-17 לפברואר בפאריז ולהערכת קריסטיס, הסכום אותו ישיגו עבור המכונית ינוע בין שישה לשמונה מיליון פאונד (בין 50 לכ-67 מיליון שקל!), מה שיהפוך את המכונית ליקרה ביותר בהיסטוריה. פיסת היסטוריה זאת תישאר כניראה מחוץ להישג ידינו אבל מי שבכל זאת רוצה לגעת בעבר, יכול להחיש פעמיו אל עבר מוזיאון אודי שנמצא באינגולשטאט שבגרמניה שם ייזכה לראות את העבר המפואר של היצרן הגרמני.

  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully