וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליחת מאזדה לז'נבה

ירון אדרי

5.2.2007 / 11:52

מאזדה משחררת את דגם הקונספט השלישי במספר שיוצג בתערוכת ז'נבה. העתיד עפ"י מאזדה

לקראת תערוכת ז'נבה, מקדימה מאזדה וחושפת את מכונית התצוגה החדשה שלה, השלישית במספר העונה לשם הקזה. מדובר בדגם שטח קומפקטי במבנה קופה בעל ארבעה מושבים שתוכנן במרכז העיצוב האירופאי של החברה בגרמניה. מאזדה מתארים את קהל היעד כאנשים בגילאי השלושים והארבעים שאוהבים סגנון חיים פעיל והרפתקני.

ההקזה הוא השלישי מבין דגמי התצוגה האחרונים של מאזדה, כשקדמו לו הנגרה והריוגה שהוצגו בתערוכות הרכב האחרונות. "דגמי התצוגה מתחילים דור עיצובי חדש במאזדה" אומר לורן ואן-דר אקר מנהל חטיבת העיצוב. "הרעיון הוא להפוך תנועה, אנרגיה ויופי, למוצר אליו יכולים אנשים להתחבר ולגעת". נראה כי השינוי בו החלה מאזדה בשנים האחרונות הוא רק ההתחלה בתהליך הפיכתה לאחת מהמובילות בעולם במכוניות שגם יפות וגם אופות.

מבט חטוף מגלה עיצוב דינמי שנותן אשליית תנועה גם כשהרכב לא נוסע. המעצבים לקחו את מאפייני הרכב והחדירו אותם לתוך התוצאה הסופית. כך ניתן למצוא קווים גליים שנראים כמו חתך צד של דיונות. עיצוב הדיונות ממשיך גם לפנים הרכב בכדי להזכיר גם לנוסעים היכן הם נמצאים.

מבחינה טכנולוגית, מאזדה משתמשים בלא מעט חידושים. דלתות הרכב נפתחות כלפי מעלה באמצעות מגע וללא שימוש במפתח. הדלתות הרחבות חושפות את ארבעת כיסאות הרכב אליהם ניתן להגיע בקלות. בכדי להנעים את שהותם של הנוסעים פותחה מערכת מולטימדיה שיכולה להיטען בכל פעם מחדש לפי אופיו של הנהג באמצעות בלוטות'. מסך LCD גדול במרכז הדשבורד, נותן לנהג חיווי לגבי מערכות הרכב השונות וכמו כן משמש כתצוגה למערכת הניווט וכשהנהג רוצה לנסוע רוורס, הופך המסך למראה אחורית. לטובת היושבים בכיסא האחורי נספר כי הגג ניתן להסרה למתן תחושת רכב רודסטר. הכיסאות מאחור ניתנים להזזה למתן נפח הטענה גדול יותר.

את ההקזה יניע מנוע בנזין 2.3 ליטר מוגדש טורבו ובהזרקה ישירה שפרטים לגבי תפוקתו לא נמסרו. מערכת התמסורת כוללת גיר אוטומטי שישה הילוכים ומערכת הנעה עם חלוקת מומנט לכל ארבעת הגלגלים. מאזדה מבטיחים רכב מהנה וזריז תודות למנוע ולשלדה קלת המשקל וכמו כן מבטיחים להמשיך עם הצגת מכוניות מהנות לנהיגה עם כיול מתלים ספורטיבי.

  • עוד באותו נושא:
  • מאזדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully