וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתיד הפורמולה1

ירון אדרי

5.2.2007 / 16:50

הגדלת מספר המירוצים ושינוי שעות המירוץ הן רק חלק מהשינויים הצפויים לנו בעתיד הקרוב

ליגת הפורמולה1 נחשבת ליקרה ולמתקדמת ביותר בעולם. יחד עם זאת היא נחשבת לשמרנית ביותר כשלאורך השנים ניכנסו רק שינויים מינוריים ברמת הפקתה. ירידה הפופולאריות שלה בשנים האחרונות, מחייבת את קברניטיה למצוא דרכים יצירתיות להחזרת הקהל אל המסלולים ומסכי הטלוויזיה ונראה כי בלית ברירה יאלץ ברני אקלסטון לישבור מעט מסוכמות.

אם נפזול לרגע אל עבר ארה"ב, נוכל למצוא שם את סדרת מירוצי הנאסקאר הפופולארית. מנהלי הנאסקאר מצאו דרכים מיוחדות להעצמת הפופולאריות. הם עשו זאת בעזרת הגדלת מספר המירוצים (מרוץ בכל סופ"ש כמעט), הגדלת מספר המתחרים (49 מכוניות במירוץ שרובן מתרסקות), מירוצים שונים (מסלולים אובאליים וקלאסיים) ובשעות לא קבועות. הנאסקאר מגלגל מילארדי דולרים בשנה ומרתק אליו מאות מליוני צופים ולא רק ברחבי ארה"ב. לאור האמור לעיל, יצא ברני אקלסטון, השליט הכל יכול של הפורמולה1, במספר הברקות חדשות. בינהם הגדלת מספר המירוצים בעונה, הוספת מדינות חדשות לסבב ושינוי שעות המירוץ.

שיגרה זה רע

מזה עשרות שנים שמספר המירוצים לעונה נקבע סביב המספר 16 (עם שינויים של מירוץ או שניים לכאו או לכאן). המדינות המארחות מחולקות לכל העולם כשרובן המכריע באירופה. בשנים האחרונות נוספו מסלולים חדשים לסבב (מאלזיה, טורקיה, סין, בחריין ועוד) וזאת על חשבונם של מירוצים אחרים. השנה למשל לא יתקיים מירוץ במסלול הותיק אימולה שבסאן מרינו כמו גם המירוץ הגרמני בהוקנהיים. ביפאן תיערך תחלופה בין מסלול סוזוקה לפוג'י והמירוץ הבלגי בספא, שלא התקיים בשנה שעברה, יחזור השנה.

עפ"י אקלסטון, תוך שלוש שנים יתייצב מספר המרוצים על עשרים, כשלפחות חמישה מסלולים חדשים יתווספו לסבב. בין המדינות הרבות ששואפות לעשות זאת ניתן למנות את הודו, סינגפור, איחוד האמיריות, יוון, קוריאה ומדינות נוספות בארה"ב. הראשונה להיכנס היא איחוד האמירויות שרק לפני יומיים סגרה על חוזה בן שבע שנים. המירוץ הראשון יערך באבו דהבי בשנת 2009.

שעת המירוץ גם היא עומדת בפני שינוי. כיום נערכים כל המירוצים בשעות הצהריים עפ"י שעון המדינות המארחות. אקלסטון שואף למירוצים שיחלו בשעות הערב כשהכוונה היא למירוצים שנערכים באסיה (שעות הערב באסיה הן צהריים באירופה). לאחרונה פורסם כי המדינה הראשונה לארח מירוץ ערב תהיה סינגפור אך טרם נמסרו פרטים נוספים.

ספירת מלאי

מספר המתחרים בליגת הפורמולה1 מעוגן בתקנון הקובע מספר מקסימלי של 11 קבוצות כשכל קבוצה מחוייבת להציב שתי מכוניות בכל מירוץ. יצרנים רבים מנסים למצוא דרכם פנימה אך בלית ברירה דוחים זאת עד אשר יתפנה מקום או שהם נאלצים להשתלט על קבוצות קיימות בדיוק כפי שעשתה הונדה עם ב.א.ר. וב.מ.וו עם סאובר. כרגע לא צפוי שינוי במספר המתחרים אך בקצב זה ייתכן וגם כאן יבוא שינוי.

עונת 2007 מתחילה אוטוטו והיא עומדת בסימן שאלה אחד גדול, בעיקר לאחר פרישתו של מיכאל שומאכר וכמובן בעקבות השינויים הפרסונליים בקבוצות. לאוהדים הוותיקים נותר רק לאחל לעונה מעניינת יותר מהעונות שקדמו לה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully