וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת ראלי שוודיה

ירון אדרי

8.2.2007 / 16:57

ראלי שוודיה מתקיים בסוף השבוע הקרוב. האם ה-C4 של סיטרואן מסוגלת לנצח גם בשלג?

מבחן לא קטן צפוי לסיטרואן בסוף השבוע הקרוב בשלג השוודי. לאחר שהציגה לראשונה את ה-C4 החדשה במירוץ מונטה קארלו שם לקחה ללא עוררין את שני המקומות הראשונים, הפעם צפויים לה תנאים לא קלים. לדברי מנהל מחלקת הספורט בסיטרואן, גאי פרוקולין, שני האירועים הקרובים (ראלי נורווגיה גם הוא בתנאי שלג ייערך בשבוע שלאחר מיכן) הם מבחן חשוב מאוד ל-C4. "חלק מהסיבות להצלחתינו במונטה קארלו היו דווקא התנאים וכעת הם לא כל כך לצידנו" מציין פרוקולין כשהוא מתייחס בעיקר לשלג. בעוד שלסבסטיאן לואב יש נסיון במירוצי שלג (כולל ניצחונות), לדני סורדו אין נסיון וההוראות שקיבל מהקבוצה לקראת המירוץ הן לנהוג בזהירות במטרה לסיים עם נקודות (בין שמונה הראשונים).

קבוצת פורד יותר אופטימית לקראת המירוץ גם בגלל רכב מוכח ואמין וגם בגלל שימוש בשני נהגים סקנדינביים שיתרונם במירוצי שלג ברור. גרונהולם גם מגיע למירוץ לאחר קפיצה קלה שערך בסוף השבוע האחרון באירלנד שם ניצח את מירוץ הראלי המקומי. בנובמבר השנה ייערך לראשונה מירוץ WRC באירלנד ופורד מתחילה כבר להיערך אליו כשהיא שולחת את גרונהולם במטרה לצבור נסיון שם.

הקבוצה הכי אופטימית בסבב היא סובארו שלרוע מזלה הגיע למצב בו כל תוצאה טובה לה, אפילו אם זה רק לסיים את המירוץ. לקראת פתיחת העונה הודיעו בסובארו על דרך חדשה ואת מירוץ מונטה קארלו סיימו שני נהגיה במקומות ארבע (אטקינסון) ושש (סולברג) כשהם משתמשים ברכב של עונת 2006. לקראת המירוץ הקרוב מקווים בקבוצה לסיים עם שתי המכוניות בין ששת הראשונים ואולי אף לשחזר את הישגו של סולברג שניצח כאן ב-2005.

קבוצה איימונט רייסינג החדשה מצטרפת ל-WRC עם הסיטרואן קסארה הוותיקה והמוצלחת ועם נהג ג'יג'י גאלי. הקבוצה תחל להתחרות בשני המירוצים הקרובים כששאר המירוצים יעמדו בסימן שאלה.

חובבי הראלי יכולים להתעדכן און-ליין באתר הרשמי וכמו כן לצפות בסיכום היומי ביורוספורט החל מיום שישי בלילה.

מה אצלנו?

ניקי גריסט, מנווטי הראלי המצליחים ביותר בעולם, מגיע במרץ הקרוב לישראל לביקור בו יעביר השתלמות לנהגי הראלי והנווטים הישראלים. מי שיזם את הביקור היא ענבל אדרי, ישראלית אשר עושה חייל כנווטת במירוצי הראלי בבריטניה. הרעיון של ענבל עלה לפני כחודש כשגריסט הציע לה להצטרף לצוות ההדרכה באקדמיה לראלי אותה הקים.

גריסט הינו אחד מטובי הנווטים בעולם כשבין הנהגים הידועים אותם ניווט ניתן למנות את ארמין שוורץ, יואה קאנקונן וקולין מקריי. במשך 14 שנות פעילות מקצוענית בקבוצות מיצובישי, פורד, סובארו, טויוטה ועוד, רשם גריסט 21 נצחונות ואליפות עולם אחת בשנת 1993 עם קאנקונן.

יוזמה ברוכה ללא ספק במדינתנו נטולת המירוצים וכולי תיקווה כי היא אכן תתממש שלא כמו יוזמות וביקורים קודמים שלא קוימו (סולברג לפני כשנה ושומאכר לפני כשלוש שנים).

יוזמה קצת שונה היא של הערוץ הראשון, שהחל לפני כשבועיים ברצועת שידור שבועית קבועה שתסקר את ענף הספורט המוטורי העולמי והמקומי. התוכנית משודרת בכל יום שבת בשעה 18:00 בליווי פרשנויות מקצועיות.

  • עוד באותו נושא:
  • ראלי
  • wrc

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully