וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיסכון כחול

ירון אדרי

11.2.2007 / 12:19

עם מנוע טורבו דיזל יעיל ומרכב אווירודינמי ומופחת משקל, תעמיד פולקסווגן בתערוכת ז'נבה גרסה חסכונית לפולו

בלומוושין (תנועה כחולה), זהו השם שבחרה פולקסווגן לסדרת המנועים היעילה והחסכונית ביותר בכל אחד מדגמיה. בתערוכת ז'נבה תיחשף אמנם הפאסט בלומוושיין, אך המכונית הסדרתית הראשונה תהיה הפולו, שתעשה שימוש במנוע טורבו דיזל חדשני של הקנוצרן.

מדובר במנוע דיזל בעל שלוש בוכנות והזרקת דלק ישירה בלחץ גבוה המבוקרת אלקטרונית. על הנשימה אחראי מגדש טורבו המציע גיאומטריה משתנה ללהבי הטורבינה; הדבר מאפשר לטורבו להזרים כמויות אוויר משתנות ובכך להשיג מומנט גבוה כבר בסל"ד נמוך. השינויים שהוכנסו במנוע נועדו להשגת יעילות כללית טובה יותר וכמובן חיסכון מרבי בצריכת הדלק.

הפולו שקיבלה את המנוע החדש עברה גם היא שידרוג במיוחד לשם כך כמו בדיקות מקיפות במנהרת רוח להשגת יעילות אווירודינמית משופרת. הגריל והפגוש הקדמי למשל, הוחלפו וספויילר התווסף בקצה הרכב. גם החישוקים זכו לעיצוב חדש מאלומניום קל משקל בקוטר 14 אינטש הנועלים גומי מופחת חיכוך. פרט לשיפור האירודינמי, הפולו עברה גם דיאטה רצינית וכעת משקלה עומד על 1,084 ק"ג בלבד.

על הנעת הרכב מופקד גיר עם יחסי העברה ארוכים יותר שתורם להורדת צריכת הדלק, שתעמוד על כ-25 ק"מ לליטר סולר, מה שמאפשר נסיעה של מעל ל-1,100 ק"מ למיכל של 45 ליטרים. החשש מקבלת רכב אנמי נעלם כשמסתכלים בנתוני התאוצה והמהירות; אמנם 12.8 שניות למאה ומהירות סופית של 170 קמ"ש לא יגרמו לאספלט להתקפל תחת גלגליה, אך זהו נתון נורמלי לחלוטין לרכב נטול נטיות ספורטיביות. יחס פליטת ה-CO יעמוד על 102 גרם לק"מ כך שגם הסביבה נהנית מהשינוי.

נושא הבטיחות והנוחות גם הוא לא נותר מקופח וניתן למצוא בפולו ארבע כריות אוויר, ABS, עוגני איזופיקס לטובת הילדים והגה מתוגבר חשמלית. הגימור הפנימי ייעשה עם אריגים נעימים ובצבעים ייחודיים ומסך מחשב דרך רב שימושי יעמוד במרכז לוח השעונים. את זמן השהייה ברכב תנעים מערכת CD אינטגרלית.

שיווקה של הפולו יחל לקראת הקיץ הקרוב ובסמוך למועד ההשקה יפורסם גם תג המחיר ורק אז ייעשה החישוב הידוע שיעמיד את כדאיות קניית הפולו הסטנדרטי מול הבלומוושין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully