וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרונהולם מנצח בשוודיה

ירון אדרי

11.2.2007 / 18:41

גרונהולם מנצח בשוודיה, לואב מסיים במקום השני, אך ממשיך להוביל את האליפות לאחר שני מירוצים

ערב המירוץ חששו בסיטרואן מתנאי השלג בשוודיה. ה-C4 החדשה עדיין לא הוכיחה את עצמה בתנאים שכאלה וההוראה לנהגים הייתה לנסוע במטרה לסיים בנקודות. שני הנהגים לא הקשיבו להוראות. דני סורדו מסיים רק במקום ה-12 עם אפס נקודות וסבסטיאן לואב נהג במטרה אחת אותה הוא מכיר – לנצח. הוא כמעט הצליח לעשות זאת אך בסופו של דבר הוא מסיים רק במקום השני בפער של 54 שניות בלבד ממרקוס גרונהולם. לואב ניתקל בכמה בעיות במירוץ. בקטע הראשון הוא דומם את המנוע בזינוק מה שגרם לו לסיים רק במקום ה-20. בהמשך הוא רטן על בחירה שגויה שעשה עם הצמיגים אך כאמור מצליח לבסוף לסיים שני.

גרונהולם, בעל הנסיון העשיר, שלט לאורך כל המירוץ כשלואב כל הזמן נושף בעורפו ובסופו של דבר הוא אף מנצח, בפעם החמישית בקריירה, כשהניצחונות הקודמים כאן היו בשנת 2000, 2002, 2003 ו-2006. זהו גם הניצחון ה-26 במספר בקריירה שלו מה שמעמיד אותו במקום השני במספר הניצחונות של כל הזמנים יחד עם קארלוס סיינז. גרונהולם ללא ספק ימשיך לנצח השנה אך האם הוא יצליח להגיע למלך הנצחונות לואב?

פורד נהנו ממירוץ טוב ופרט לניצחון, גם מיקו הירבונן מצליח לסיים בפודיום ובכך מוסיף עוד שש נקודות לדירוג היצרנים שמצמצמים את הפער לנקודה אחת מסיטרואן. הירבונן עצמו מטפס למקום השלישי בטבלה על חשבונו של סורדו. סטובארט גם היא מוסיפה לחגיגה של פורד כשהנינג סולברג מסיים במקום הרביעי.

הפתעה מעניינת רשם טוני גרדמייסטר במיצובישי של שנת 2005. אחרי שניצח את הקטע המיוחד הראשון, הצליח גרדמייסטר לשמור על הרכב לכל אורך הסוף שבוע ולבסוף הוא מסיים במקום השישי.

ואת תואר אכזבת המירוץ ממשיך לקבל פטר סולברג בפעם המי יודע כמה. לאחר שכבר מיקם את עצמו במקום השלישי כששום איום ממשי לא מרחף מעליו, מאבד סולברג את הרכב בקטע העשירי ומסיים בתוך ערימות השלג. בעזרת הקהל, הצליח סולברג לחזור למירוץ אך באיבוד של 14 דקות. סולברג ממשיך להתחרות במוד אימון אך לבסוף הוא מחליט לפרוש. כריס אטקינסון מסיים במקום השמיני ומביא לסובארו נקודה אחת.

בסוף השבוע הזה יתקיים ראלי נורווגיה בתנאים זהים ולקבוצות אין זמן מיותר לחגיגות והספדים. לסולברג יהיה זה מירוץ ביתי ומועד מצויין להתחיל לפרוע את המשכורת שלו.

טבלת אליפות הנהגים
1. סבסטיאן לואב 18
2. מרקוס גרונהולם 16
3. מיקו הירבונן 10
4. דני סורדו 8
5. כריס אטקינסון 6
6. הנינג סולברג 5

טבלת אליפות היצרנים
1. סיטרואן 27
2. פורד 26
3. סובארו 10
4. OMV קרונוס 9
5. סטובארט 6

  • עוד באותו נושא:
  • ראלי
  • wrc

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully