וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דודג' מהגהינום

ירון אדרי

12.2.2007 / 15:12

דודג' מפתיעה עם דגם תצוגה חדש וכוחני העונה לשם דמון. האם המיאטה נמצאת בסכנה?

דודג' חושפת היום לראשונה את דגם הקונספט אותו תציג בתערוכת ז'נבה. מדובר בדגם רודסטר דו מושבי בעל גג נפתח כשהמטרה היא לתת מענה ראוי למאזדה מיאטה MX5 הפופולארית. בדודג' לא מהססים לציין כי היפאנית עמדה לנגד עיני המעצבים והמהנדסים בזמן התכנון.

הדודג' הדו מושבית שתקבל את השם האפל דמון (שטני), תהיה קצרה יותר מהמאזדה אך מימד הרוחב והגובה יהיו גדולים יותר וכל זאת על שילדה חדשה שפותחה במיוחד בשבילה. פועל יוצא של נתונים אלה הוא משקל שיהיה גבוה יותר ביחס ליפאנית ומראה הרבה יותר קרבי כפי שנראה בהמשך.

מגוון המנועים שתוכל השטנית לאכלס, ינוע בין ה-1.8 הצנוע ל-2.4 הכוחנית יותר בעלת 172 הסוסים. תיבת ההילוכים תכיל שישה הילוכים ידניים והכוח יעבור לציר האחורי. ישנה רמיזה נוספת לכיוון גרסת על שתעשה שימוש במנוע ה-SRT4 האימתני המוכר מהקאליבר. מנוע זה מפיק לא פחות מ-300 כוחות סוס שיהפכו אותה למיני ווייפר.

רמיזות נוספות לווייפר יהיו בעיצוב החיצוני. גריל ענק יפאר את חזית הרכב ומכסה המנוע המוארך ימשיך אותו לכיוון השמשה הנמוכה. האגרסיביות ממשיכה גם לחלקה האחורי של המכונית עם מפשק גלגלים גדול יותר, פגוש וכנפיים תפוחות עם כונס אוויר אופנתי, קווים חדים וכמובן תאורה מבוססת לדים. צמיגי הסופר ספורט יעטפו חישוקי 19 אינטש ספורטיביים.

פיתוח "רכב הנהיגה הטהור" המשיך גם אל תוך תא הנוסעים המצומצם. "הנהג עומד במרכז תכנון הפנים של הדמון", מציין מנהל העיצוב דן צימרמן ומוסיף שהיופי הוא רק משני לתכנון. הוא אף זורק מילה על כך שבבסיס התכנון עמדה ההשראה ממכוניות הספורט הבריטיות של פעם. מהתמונות ניתן בהחלט לראות שילוב של רטרו יחד עם טכנולוגיות וחומרים עכשוויים שיוצרים מראה מעניין ולטעמינו גם מוצלח.

האם הדודג' תגיע אל אולמות התצוגה? קשה לנו לנבא אך אם נסתמך על ההפתעות שהוצגו בעבר, בהחלט סביר להניח שכך יהיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully