וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש בחברת דן: אוטובוס קבריולה לתיירים

יואל זהר

13.2.2007 / 11:47

החברה רכשה שני אוטובוסים בעלי גג פתוח, והיא מתכוונת להסיעם ברחבי תל אביב במסלולי תיירות

מי אמר שכדי להרגיש את השיער מתנפנף ברוח תוך כדי נסיעה צריך לבזבז הון על מכונית ספורט פתוחה? חברת דן רכשה באחרונה שני אוטובוסים פתוחי גג מתוצרת איווקו בעלות כוללת של כ-2 מיליון שקל. ההשקה התקיימה במסגרת תערוכת התיירות הבינלאומית שהתקיימה במרכז הירידים ב-6-7 בפברואר. ייעודם של האוטובוסים - תיירותי.

לדברי אהוד בכר, מנהל חטיבת האוטובוסים בפלדטראק, יבואנית איווקו לישראל, מתבצע תהליך ההרכבה של האוטובוס במפעלי INDCAR בספרד. המרכב של הגג הפתוח נבנה ב-INDCAR לפי תו תקן אירופי ועם חיזוקים מיוחדים בדפנות בגלל היעדר הגג התומך. המרכב הייחודי מורכב על גבי שלדה עם מנוע בהספק 210 כוחות סוס שמגיעה מאיווקו למפעל בספרד .

לכל כסא באוטובוס חגורת בטיחות, ובנוסף קיימת יציאת חירום בחלקו האחורי. החל מחודש אפריל, בשיתוף עם עיריית תל אביב, ייסעו האוטובוסים בקו סובב תל אביב החל מרדינג בצפון ועד יפו העתיקה בדרום. בדרך יעצרו ב-30 אתרים היסטוריים ומרכזיים בעיר. הנוסעים ייהנו מהסבר בכל אתר, ויוכלו לבחור באמצעות דפדוף ביחידת שליטה אישית הממוקמת בכל מושב באחת משמונה שפות אפשריות.

ההסבר יופעל אוטומטית בכל אתר, מונחה באמצעות מערכת ג'י.פי.אס המותקנת בכל אוטובוס. הסיור יארך כשעתיים, במהלכן יוכלו הנוסעים לרדת באתרים נבחרים ולעלות עם אותו כרטיס על האוטובוס התיירותי הבא שיחלוף במקום. עלותו המשוערת של כרטיס היא כ-50 שקל.

"הסגנון התיירותי הוא כמו בלונדון או בברצלונה, אנחנו החלוצים בתל אביב", אומר אלי מנור, מנהל ההדרכה של חברת דן. לדברי מנור, האוטובוס שקט, ידידותי לסביבה, ומיועד ל-33 נוסעים.

"נראה קצת הזוי", מסכם שי, חובב תחבורה ציבורית שחלף במקום, בהתייחסו לצורתו החדישה והייחודית של האוטובוס. בגלל הגג הפתוח יוכל האוטובוס לעבוד רק "בימים יפים", אומר מנור. למקרה של שמש יוקדת יותקן בהמשך על קו הגג וילון נייד וייבדק גם פתרון לימים גשומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully