וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכון כושר ל-350Z

ירון אדרי

13.2.2007 / 12:21

ניסאן מחדשת את ה-350Z לקראת ז'נבה. מכסה מנוע, צבעים נוספים והכי חשוב מנוע חדש

ניסאן תגיע לז'נבה עם מכונית חדשה לגמרי. מדובר על הופעת בכורה לדגם שפותח במיוחד עבור השוק האירופאי. פרטים נוספים המכונית לא נמסרו אך את מי זה מעניין כשבאותה עמדה בדיוק תעמוד ה-350Z החדשה.

עיקר השוני ב-350Z החדשה יעשה מתחת למכסה המנוע. ה-Z תקבל את מנוע ה-V6 3.5 ליטר מהדור החדש שמעל ל-80% מרכיביו חדשים לגמרי. תפוקתו של המנוע עלתה ל-313 כ"ס ב-6800 סל"ד והמומנט ל-36.5 קג"מ שמתקבלים ב-4800 סל"ד ויוצרים רצועת כוח רחבה לשיפור תגובת המנוע והאצות. בכדי להשיג זאת, קיבל המנוע מערכת יניקת אוויר כפולה חדשה לנשימה טובה יותר וסעפת פליטה חדשה להפחתת התנגדות גזי הפליטה בדרך החוצה. טווח פעולת מערכת תזמון השסתומים המשתנה הורחב גם הוא לקבלת רצועת כוח רחבה יותר.

לשיפור הנצילות ויעילות הבעירה במנוע, הותקן חיישן נקישות שני (למניעת "צלצולים"), שופר קירור בלוק המנוע ונוספו מצתי אירידיום לשיפור ההצתה. על מנת להשיג 500 סל"ד נוספים בדרך לקו האדום ב-7,500 מבלי לפגוע באמינות המנוע, העלו המהנדסים את יחס הדחיסה מ-10.3 ל-10.6. פרט חשוב נוסף הוא משקלו של המנוע, שלא השתנה כלל למרות כל השינויים ואיתו גם צריכת הדלק נותרה זהה. היתרון בתיכנון החדש הוא הורדת מרכז הכובד של המנוע ב-15 מ"מ, מה שישפר את התנהגותו של הרכב.

בכדי לאפשר כיסוי מתאים לכל השינויים שבתא המנוע, קיבל מכסה המנוע עיצוב שונה מקודמו שיותר מזכיר את דגם ה-240Z המקורי. להשלמת השינוי החיצוני נוספו שלושה צבעים חדשים בהם ניתן להשיג את ה-Z. בניסאן מכנים אותם "אפור מדוייק", "כחול לילה" וכתום עדין מיוחד עם שילוב של גוון ירוק שיגרום לשינויי גוון בהתאם לעוצמת התאורה.

מתכנני העיצוב גם נגעו בפנים הרכב עם שבכה חדשה בצבע "אפור קפוא" שמוסיף לרכב מראה "חיוור אך מתוחכם" לדבריהם. משענות ראש הנהג עוצבו גם הם מחדש בכדי לשפר את הביטחות בעת פגיעה מאחור לצימצום פגיעות הצוואר.

השינוי האחרון נעשה בצמיגי הברידג'סטון איתם יימכר הרכב. שינוי בתירכובת הצמיגים בחתך הנמוך יעדן את נוחות הנסיעה וזאת מבלי לפגוע באחיזתם הגבוהה.

מכירת ה-350Z החדשה תחל בחודש מאי ולארץ היא לא תגיע, אך מכיוון שבארץ ישנם אקזמפלרים בודדים מהדגם הותיק, אולי גם זאת תעשה עליה ביבוא אישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully