וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משדרים עסקים כרגיל

ירון אדרי

13.2.2007 / 14:56

למרות הידיעות על מכירתה לידים לא מזוהות בשלב זה, אסטון מרטין ממשיכה להפתיע עם דגמים חדשים והכנות למירוצים

אסטון מרטין, החברה הבריטית המוכרת לנו בעיקר בזכות ג'יימס בונד, הוצעה למכירה על ידי בעליה פורד. בשבועות האחרונים גדשו שמועות רבות את עולם הרכב והעסקים לגבי תנאי החוזה וזהות הקונים. הסכום שנדרש עבור החברה הבריטית עמד על 500 מיליון לירות סטרלינג (מעל ארבע מיליארד שקלים) והשמועות גרסו כי הארנק שיפתח יהיה של מותג התיקים היוקרתי לואי ויטון. מקורות מתוך פורד שללו זאת בתוקף תוך רמיזות לכך שהקונים הם קבוצה פיננסית גדולה שאינה מעולם מהרכב.

כניראה שאת הבריטים כלל לא מעניין מה ייעשה בעל הבית כיוון שהם מודיעים על הצגת מהדורה מוגבלת לספינת הדגל שלהם, הוואנקוויש S. רק ארבעים יחידות מהדגם האולטימטיבי והיוקרתי שיבנה בעבודת יד יוצעו למכירה לכל אותם אנשים שכמהים להיות בעליה של האסטון מרטין המתקדמת ביותר שיוצרה אי פעם. באסטון מניחים כי כל המכוניות ימכרו בתוך זמן קצר מאוד.

כל ארבעים היחידות יזכו לגוון "שחור מוחלט" הבלעדי למהדורה המוגבלת. מבפנים יעשה שימוש בעור עם תפירה גסה ומשטחי כרום מושחרים. כמובן שגם לוחית מתאימה המציינת את המספר הסידורי תימצא מקום של כבוד בתוך תא הנוסעים. מבחינה מכנית לא תזכה הוואנקוויש בשינויים לעומת זאת הסדרתית וגם היא תגיע למהירות סופית של 320 קמ"ש.

לכל החוששים מתג המחיר החדש מובטחת צפירת הרגעה. מחירה של ה-S האולטימטיבית יהיה זהה לחלוטין למחיר הדגם הסדרתי הסטנדרטי ויעמוד על 182,095 פאונד (מעל למיליון וחצי ש"ח לפני מיסים).

מי שכבר מחזיק בהמתחתו את הוואנקוויש גם כן לא יצא מקופח. כל בעלי הדגם האוטומטי, יוכלו להמיר את תיבת ההילוכים בגיר ידני חדש שעל הבטחת שידוכו המוצלח עליו עמלו באסטון כשנה. בשנת 2001 הוצג גיר ששת ההילוכים האוטומטי הניתן לתפעול על ידי מנופי העברה מההגה בדומה למכוניות הפורמולה1. הגיר החדש מיועד עבור אותם נהגים שמחפשים אופי יותר ספורטיבי והתקנתו נעשית מיידית ובעבור סכום של כ-120,000 ש"ח (בלבד?!).

עד היום נמכרו מעל אלפיים יחידות מדגם הוואנקוויש ובאסטון מרטין מקווים להגדיל את המכירות בשנה הקרובה. ארבעים יחידות בטוח ימכרו.

גם במסלול עניינים כרגיל

בשבוע החולף הגיעו כל דגמי המירוץ של אסטון מרטין אל מסלול פול-ריקאר שבצרפת ולראשונה עלו יחדיו לסדרת אימונים. ספירת המלאי כללה שלושה DBR9, שישה DBRS9 ודגם בודד של הוואנטאג' V8. יו"ר אסטון מרטין, דר' בז, נהג בשלושת הדגמים ביום הראשון וברך על כך שהחברה מצליחה לראשונה להעלות למבחנים על מסלול אחד, את כל דגמי המירוץ שלה על הקבוצות ונהגיהן.

ימי האימון נועדו על מנת לבחון את הרכבים בתנאים אינטסביים כמו גם לבחון מי מהנהגים ייצג אותם בשנה הקרובה. ביום הראשון זכו הקבוצות לתנאי מזג אוויר נוחים מאוד ואילו ביום השני ירד גשם שאיפשר להם לבחון את המכונית גם בתנאים רטובים.

בסיכומם של ימי האימון ציין מנהל חטיבת המירוצים, ג'ורג' הווארד-צ'אפל, כי הבאת כל הדגמים הייתה הצלחה כבירה והעובדה כי זכו לבחון אותם גם על רטוב וגם על יבש רק הוסיפה לכך. אחד הנהגים אף קיווה כי הדבר יהפוך למסורת שנתית. ולנו רק נותר לקוות כי בעל הבית החדש לא ייפגע בכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully