וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורשה משתלטת?

סוכנויות הידיעות

14.2.2007 / 16:59

הסבלנות משתלמת: פורשה מתכוננת לתפוס את מניות השליטה בפולקסווגן

פורשה, יצרנית מכוניות היוקרה, מתכוננת לתפוס את מניות השליטה ביצרנית המכוניות הגרמנית פולקסווגן. כך דיווח העיתון הבריטי "פייננשל טיימס". זאת, לאחר שמתחרותיה של פורשה לתפיסת השליטה בפולקסווגן וויתרו על המאבק, ולאחר שבית המשפט של האיחוד האירופי קבע כי חוק המונע השתלטות על החברה אינו תואם את חוקי האיחוד האירופי.

אתמול טען אחד משמונת השופטים במשפט נגד פולקסווגן כי החוק, הידוע בשמו "חוק פולקסווגן", מונע זרימה חופשית של הון לחברה. לפי החוק, בעל מניות בחברה לא יכול לרכוש למעלה מ-20% מזכויות ההצבעה, ללא שום קשר למספר המניות אשר הוא מחזיק. בית המשפט האירופי ייתן בעוד כ-4 עד 6 שבועות את החלטתו הסופית בעניין.

לפי "פייננשל טיימס", אם ההחלטה הנוכחית של בית המשפט של האיחוד האירופי תהיה גם הסופית, מה שצפוי לקרות, תיסלל דרכו של פרדיננד פיך, בעל מניות השליטה בפורשה, להישאר כיו"ר פולקסווגן וגם להעלות את אחזקותיה של פורשה בפולקסווגן ל-29.9%. כיום, פורשה היא הבעלים של 27.4% ממניות החברה.

לטענת אנליסטים רבים בתעשיית המכוניות, פורשה לא צריכה להגיש הצעת רכש לפולקסווגן – בעיקר אם תשיג 30% ממניות החברה, כיוון שבפועל היא כבר בעלת השליטה בחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully